Ahold-topman vindt voedselketen betrouwbaarder dan ooit | RetailDetail

Ahold-topman vindt voedselketen betrouwbaarder dan ooit

Ahold-topman vindt voedselketen betrouwbaarder dan ooit

Volgens Ahold-topman Dick Boer is het voedsel dat we vandaag voorgeschoteld krijgen veiliger dan ooit tevoren. Dat zei hij in het televisieprogramma Buitenhof, naar aanleiding van de recente problemen met onder andere paardenvlees. De strenge supervisie maakt volgens Boer elke poging tot fraude een stuk moeilijker.

Inspecties bemoeilijken fraude

Er was de laatste maanden niet naast te lezen: tal van schandalen inzake voedselfraude haalden de internationale pers. Fraude kan overal plaatsvinden, maar de verbeterde productiemethodes en de gedetailleerde tracering ertoe bij dat voedsel vandaag veiliger is dan ooit tevoren, zegt een overtuigde Ahold bestuursvoorzitter nog.

 

Dick Boer benadrukt dat Aholds streven naar rendabiliteit niet noodzakelijk betekent dat er altijd, koste wat het kost, op zoek gegaan wordt naar de laagste prijs in de markt. Zijn holding werkt in de vers-keten met fabrikanten die al tientallen jaren aan de supermarktketen leveren en aan die relatie wordt niet geraakt om elders toch goedkoper in te kopen, bezweert Boer.

 

Met het sociaal akkoord dat vorige week tussen vakbonden, werkgevers en kabinet werd gesloten, hoopt Boer dat mensen meer vertrouwen in de economie krijgen, ook al moet dit vanzelfsprekend op lange termijn bekeken worden. Ahold rekent erop dat ook de Nederlandse minister-President en de politici "werk maken van een langetermijnvisie die vruchtbaar is voor Nederland".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.