Ahold USA vervoegt Fair Food Program | RetailDetail

Ahold USA vervoegt Fair Food Program

Ahold USA vervoegt Fair Food Program

Ahold sluit zich in de Verenigde Staten aan bij het Fair Food Program, dat zich inzet voor het verbeteren van het leven van landbouwarbeiders in het land. Ahold USA zal voornamelijk in de tomatenteelt zijn steentje bijdragen.

Verantwoorde tomatenteelt

Binnen het FFP werken telers, landarbeiders en winkelbedrijven samen om een degelijk loon en goede omstandigheden voor de werknemers af te dwingen. Ook andere grote bedrijven zoals McDonald's, Burger King en Walmart hebben zich al aangesloten bij het FFP.

 

Ahold USA wil zich vooral inzetten rond de tomatenteelt in de staat Florida. Negentig procent van de tomaten die in de Verenigde Staten worden geproduceerd in de periode van november tot mei komen uit Florida. Ahold USA wil dankzij de samenwerking met het FFP er voor zorgen dat die allemaal op een verantwoorde wijze worden geteeld.

 

De Amerikaanse tak van Ahold heeft met Stop & Shop New England, Stop & Shop New York Metro, Giant Landover en Giant Carlisle vier ketens, die samen goed zijn voor bijna 780 supermarkten. Na de geplande fusie met het Belgische Delhaize zouden dat er nog heel wat meer kunnen worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.