Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel | RetailDetail

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel
Foto Vanreusel

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

 

"Innovatieve gemaksvoeding"

Vanreusel produceert snacks voor frituren en horecazaken. Het bedrijf werd door Paul Vanreusel opgericht in 1953 als charcuterieproducent, maar maakte in de jaren 1970 de overstap naar diepgevroren snacks. Intussen staat de derde generatie aan het roer. Het merk profileert zich als specialist in frikandellen en maakt tegenwoordig furore met de reuzegrote Frikandel XXL, die flink gepromoot wordt door BV-band De Romeo’s. Het bedrijf wil uitgroeien tot de betrouwbaarste fabrikant en leverancier van innovatieve gemaksvoeding voor de foodservice, in België en daarbuiten.

 

Daar is geld voor nodig: vorig jaar bleek dat de familie op zoek was naar een overnemer, nu hebben ze een deal bereikt met Ergon Capital Partners III, een fonds van zakenman Albert Frère. Een bedrag werd niet bekendgemaakt. Paul-Emmanuel en Roel Vanreusel blijven de dagelijkse leiding voeren. Het investeringsfonds zal het bedrijf ondersteunen in zijn verdere professionalisering en helpen groeien door overnames.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.