Albert Heijn België is dit weekend Filip Heijn | RetailDetail

Albert Heijn België is dit weekend Filip Heijn

Albert Heijn België is dit weekend Filip Heijn

Albert Heijn heeft zijn eigen ‘inhaker’ bedacht naar aanleiding van de Belgische troonswisseling. Dit weekend verschijnt tegen de gevel van de AH-winkel op de Antwerpse groenplaats niet de naam ‘Albert Heijn’, maar ‘Filip Heijn’. Ook de Belgische website en Facebookpagina ondergaan dezelfde gedaanteverandering.

Knipoog die niet uit kon blijven

Een reactie op de Belgische troonswisseling vanwege Albert Heijn kon niet uitblijven. Al van bij het begin van zijn Belgische avontuur heeft de distributeur immers de link gelegd tussen de naam van de keten en die van koning Albert II. Zo prijkt in de eerste Belgische Albert Heijn-winkel in Brasschaat een grote muursticker met de leuze “Bij deze Albert is de klant koning”.

 

“Nu koning Albert de troon doorgeeft aan z'n zoon Filip willen wij met deze leuke knipoog graag koning Filip uitnodigen om onze royale service en plezierig winkelen te komen ontdekken. Net zoals alle andere Belgen”, klinkt het in een persbericht.

 

De Albert Heijn-vestiging op de Antwerpse Groenplaats wordt daarom van zaterdagochtend tot zondagavond omgedoopt tot Filip Heijn. Ook de Belgische Facebookpagina en website worden tijdelijk Filip Heijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.