Albert Heijn beperkt verkoop babymelkpoeder | RetailDetail

Albert Heijn beperkt verkoop babymelkpoeder

Albert Heijn beperkt verkoop babymelkpoeder

Bij Albert Heijn en Etos is er opnieuw een beperking op de aankoop van babymelkpoeder van kracht. Klanten mogen er nog maximaal twee pakken per keer meenemen. Vooral producten van Nutrilon zouden te kampen hebben met een lage voorraad.

Online nog wel verkrijgbaar

Een jaar geleden kampte Nutrilon al met hetzelfde probleem en moesten supermarkten ook al hun klanten vragen om slechts in beperkte mate de producten te kopen. Volgens Nutrilon is het probleem deze keer wel minder groot dan vorig jaar. "Via alle grote webwinkels zijn onze producten nog goed verkrijgbaar. Mensen hoeven zich geen zorgen te maken dat ze geen melkpoeder kunnen krijgen", zegt een woordvoerder van het bedrijf aan de NOS.

 

Het probleem begon in 2008, toen in China verschillende baby's stierven en aan het licht kwam dat hun melk was aangelengd met melanine. Sindsdien wordt er bijzonder veel melkpoeder vanuit Nederland naar China verscheept. Vorig jaar was het probleem bijzonder groot en kampten veel supermarkten en drogisterijen met een waar tekort.

 

"Chinezen staan hier soms voor de deur te wachten tot de voorraden opnieuw worden aangevuld. Maar het zijn niet alleen Chinezen, ook jongeren hebben de handel in melkpoeder ontdekt. Ze kopen het in de supermarkt en verkopen het met flinke winst op eBay", zei een ondernemer toen over de situatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.