Albert Heijn beperkt verkoop babymelkpoeder | RetailDetail

Albert Heijn beperkt verkoop babymelkpoeder

Albert Heijn beperkt verkoop babymelkpoeder

Bij Albert Heijn en Etos is er opnieuw een beperking op de aankoop van babymelkpoeder van kracht. Klanten mogen er nog maximaal twee pakken per keer meenemen. Vooral producten van Nutrilon zouden te kampen hebben met een lage voorraad.

Online nog wel verkrijgbaar

Een jaar geleden kampte Nutrilon al met hetzelfde probleem en moesten supermarkten ook al hun klanten vragen om slechts in beperkte mate de producten te kopen. Volgens Nutrilon is het probleem deze keer wel minder groot dan vorig jaar. "Via alle grote webwinkels zijn onze producten nog goed verkrijgbaar. Mensen hoeven zich geen zorgen te maken dat ze geen melkpoeder kunnen krijgen", zegt een woordvoerder van het bedrijf aan de NOS.

 

Het probleem begon in 2008, toen in China verschillende baby's stierven en aan het licht kwam dat hun melk was aangelengd met melanine. Sindsdien wordt er bijzonder veel melkpoeder vanuit Nederland naar China verscheept. Vorig jaar was het probleem bijzonder groot en kampten veel supermarkten en drogisterijen met een waar tekort.

 

"Chinezen staan hier soms voor de deur te wachten tot de voorraden opnieuw worden aangevuld. Maar het zijn niet alleen Chinezen, ook jongeren hebben de handel in melkpoeder ontdekt. Ze kopen het in de supermarkt en verkopen het met flinke winst op eBay", zei een ondernemer toen over de situatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.