Albert Heijn breidt Allerhandebox uit, Delhaize start met HelloFresh | RetailDetail

Albert Heijn breidt Allerhandebox uit, Delhaize start met HelloFresh

Albert Heijn breidt Allerhandebox uit, Delhaize start met HelloFresh
Foto Albert Heijn

Albert Heijn en Delhaize zetten verder in op maaltijdboxen: terwijl AH's Allerhande vanaf morgen tal van extra bestelmogelijkheden biedt, gaat Delhaize dozen van HelloFresh aanbieden. 

 

Voor twee tot twintig personen

De Nederlandse keten wil klanten (zo goed als) helemaal vrij laten bij het bestellen van een Allerhandebox: ze kunnen voortaan één tot vijf maaltijden bestellen voor twee of vier personen. Voortaan is er bovendien keuze uit acht gerechten, waarvan drie vegetarische. Alle ingrediënten worden per maaltijd overigens in één zak gestoken. 

 

Commercieel directeur Marit van Egmond, ziet het zo: "Wij willen onze klanten inspireren te koken. Er is voor iedereen en voor elke gelegenheid een keuze, alledaags of juist meer culinair. En tegelijkertijd bieden we meer gemak. Een grote diversiteit aan gerechten met verse ingrediënten die je naar keuze kunt ophalen of laten bezorgen."

 

Geen concurrentie voor eigen box

Het Nieuwsblad leerde dan weer dat AH's Belgische broertje Delhaize een proefproject heeft opgestart met HelloFresh. In (voorlopig) zes vestigingen - drie in Antwerpen en drie in Gent - zal de keten van de leeuw een HelloFresh-maaltijdbox voor twee personen aanbieden aan 12,95 euro. Daarmee willen beide bedrijven volgens HelloFresh Benelux-CEO Maartje Frederiks inspelen op mensen die pas de dag zelf willen kiezen wat ze 's avonds eten, en dus niet enkele dagen op voorhand via de website van HelloFresh willen bestellen. 

 

Opvallend is dat Delhaize zelf al een eigen maaltijdboxdienst heeft met Click&cook. Er is evenwel geen vrees voor kannibalisatie, omdat Click&cook met een heel ander systeem werkt: daarbij kan de klant kiezen uit een kleine 2000 recepten, maar kan de ingrediënten niet in de precies juiste hoeveelheden per persoon kopen - het winkelmandje wordt dan gevuld met de standaardhoeveelheden zoals die ook in de winkel verkocht worden. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.