Albert Heijn breidt Allerhandebox uit, Delhaize start met HelloFresh | RetailDetail

Albert Heijn breidt Allerhandebox uit, Delhaize start met HelloFresh

Albert Heijn breidt Allerhandebox uit, Delhaize start met HelloFresh
Foto Albert Heijn

Albert Heijn en Delhaize zetten verder in op maaltijdboxen: terwijl AH's Allerhande vanaf morgen tal van extra bestelmogelijkheden biedt, gaat Delhaize dozen van HelloFresh aanbieden. 

 

Voor twee tot twintig personen

De Nederlandse keten wil klanten (zo goed als) helemaal vrij laten bij het bestellen van een Allerhandebox: ze kunnen voortaan één tot vijf maaltijden bestellen voor twee of vier personen. Voortaan is er bovendien keuze uit acht gerechten, waarvan drie vegetarische. Alle ingrediënten worden per maaltijd overigens in één zak gestoken. 

 

Commercieel directeur Marit van Egmond, ziet het zo: "Wij willen onze klanten inspireren te koken. Er is voor iedereen en voor elke gelegenheid een keuze, alledaags of juist meer culinair. En tegelijkertijd bieden we meer gemak. Een grote diversiteit aan gerechten met verse ingrediënten die je naar keuze kunt ophalen of laten bezorgen."

 

Geen concurrentie voor eigen box

Het Nieuwsblad leerde dan weer dat AH's Belgische broertje Delhaize een proefproject heeft opgestart met HelloFresh. In (voorlopig) zes vestigingen - drie in Antwerpen en drie in Gent - zal de keten van de leeuw een HelloFresh-maaltijdbox voor twee personen aanbieden aan 12,95 euro. Daarmee willen beide bedrijven volgens HelloFresh Benelux-CEO Maartje Frederiks inspelen op mensen die pas de dag zelf willen kiezen wat ze 's avonds eten, en dus niet enkele dagen op voorhand via de website van HelloFresh willen bestellen. 

 

Opvallend is dat Delhaize zelf al een eigen maaltijdboxdienst heeft met Click&cook. Er is evenwel geen vrees voor kannibalisatie, omdat Click&cook met een heel ander systeem werkt: daarbij kan de klant kiezen uit een kleine 2000 recepten, maar kan de ingrediënten niet in de precies juiste hoeveelheden per persoon kopen - het winkelmandje wordt dan gevuld met de standaardhoeveelheden zoals die ook in de winkel verkocht worden. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.