Albert Heijn-directeur Sander van der Laan verlaat Ahold | RetailDetail

Albert Heijn-directeur Sander van der Laan verlaat Ahold

Albert Heijn-directeur Sander van der Laan verlaat Ahold

Albert Heijn-directeur Sander van der Laan verlaat Ahold per 1 februari. Hij wordt in zijn functie opgevolgd door Wouter Kolk, ex-topman van WE Fashio en eveneens Ahold-oudgediende.

Exit Sander van der Laan, trap omhoog voor Wouter Kolk

Sander van der Laan moet als huidig COO van Ahold Europe en verantwoordelijke voor Albert Heijn wellicht de klappen incasseren voor de slabakkende cijfers die Ahold al enkele kwartalen moet voorleggen. Nochtans zijn de cijfers voor het belangrijke vierde kwartaal, die de distributiegroep vandaag gelijktijdig met de ontslagaankondiging presenteerde, opvallend goed. Van der Laan kan dus met opgeheven hoofd vertrekken.

 

Zijn opvolger, Wouter Kolk, was sinds 2013 binnen Ahold verantwoordelijk voor gemaksformule AH to go en voor ketens Etos en Gall & Gall. Voorheen was hij zes jaar actief als CEO van modegroep WE Fashion, maar ook de 'roots' van Kolk liggen bij Ahold. Van 1991 tot midden 2007 was hij eerder bij de distributiegroep werkzaam.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.