Albert Heijn gaat bezorggebied uitbreiden | RetailDetail

Albert Heijn gaat bezorggebied uitbreiden

Albert Heijn gaat bezorggebied uitbreiden

Vanaf maandag breidt Albert Heijn zijn bezorggebied uit met ongeveer 230.000 nieuwe adressen, waardoor Albert Heijn nu bij zeventig procent van de Nederlanders boodschappen aan huis kan leveren.

Uitbreidingen sinds eind 2012

Albert Heijn is sinds het najaar van 2012 flink bezig met het uitbreiden van zijn bezorggebied. Toen opende het in Almere zijn derde fulfilmentcentrum, na die in De Meern en in Rotterdam. Sindsdien breidde het zijn bezorggebied uit in de provincies Gelderland, Noord-Holland en Flevoland en dit voorjaar kwam er een gebied aan de Belgische grens, ook goed voor 230.000 nieuwe adressen, bij.

 

Vanaf maandag komt daar dus nog eens hetzelfde aantal bij in het gebied tussen Purmerend, Medemblik en Enkhuizen, het gebied tussen Alkmaar en Schagen en de omgeving van Venray, Doetinchem, Apeldoorn en Deventer. Vorige week meldde Albert Heijn nog dat de webwinkels zullen verdwijnen op termijn en dat alle online verkoop via de app Appie zal gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.