Albert Heijn gaat binnen twee uur online bestellingen leveren | RetailDetail

Albert Heijn gaat binnen twee uur online bestellingen leveren

Albert Heijn gaat binnen twee uur online bestellingen leveren

Albert Heijn rolt in Rotterdam een proefproject uit om online bestellingen binnen twee uur aan huis te leveren. De nieuwe dienst, waarbij AH samenwerkt met SupperBuddy, heeft de naam Rappie meegekregen.

Goedkoper voor Albert Heijn

Momenteel is de dienst nog maar beschikbaar in vier winkels van Albert Heijn, maar daar kan in de toekomst snel verandering in komen. “Bij Albert Heijn proberen we altijd eerst iets kleinschalig uit om te kijken of er behoefte aan is, en of het werkt. We hebben voor SuperBuddy gekozen omdat dit bedrijf een goed ontwikkeld technisch platform heeft, zodat we bij gebleken succes kunnen opschalen”, zegt een woordvoerder aan De Telegraaf.

 

De nieuwe samenwerking is niet enkel goed nieuws voor de klant, maar kan ook een financiële meevaller zijn voor Albert Heijn. Tot nu toe maken supermarkten voornamelijk verlies op online bezorging. “Wij maken winst”, zegt Laurens Van Geffen, medeoprichter van SuperBuddy. “Want SuperBuddy heeft geen kosten van eigen winkels, noch van voorraden, noch van vast personeel of vrachtwagentjes.”

 

Buddy’s

In het systeem van SuperBuddy worden boodschappen in de winkels gedaan door buddy’s die daarna de boodschappen aan huis leveren. Als er producten niet aanwezig zijn, dan contacteren zij ook de klant om na te gaan of die een alternatief wil. “Op deze manier word je nooit teleurgesteld als je de producten aan de deur krijgt.”

 

Klanten die via AH.nl bestellen kunnen nu ook kiezen voor de service van SuperBuddy, die ook al aanwezig is in Zwolle en Utrecht, waar het boodschappen doet voor Jumbo en Ekoplaza. In de Verenigde Staten is met Instacart een gelijkaardig bedrijf te vinden. Dat levert onder andere voor Whole Foods.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Gratis verzending voor leden Bol.com Select

08/08/2018

In navolging van Amazon voert Bol.com zijn lidmaatschapsservice op: Select-leden kunnen nu het hele assortiment gratis bezorgd krijgen. Althans, als ze de lidmaatschapskost betalen.