Albert Heijn gaat klanttevredenheid meten | RetailDetail

Albert Heijn gaat klanttevredenheid meten

Albert Heijn gaat klanttevredenheid meten
TryLikes

Albert Heijn gaat in honderden filialen meetstations plaatsen om de klanttevredenheid te meten. De meetstations worden bijzonder eenvoudig: klanten kunnen kiezen uit een duim omhoog of een duim omlaag.

 

Zoals op Facebook

“Precies zoals mensen op Facebook gewend zijn om te doen”, zegt Janneke van den Heuvel van TryLikes, dat de meetstations levert, aan Distrifood. “Dat maakt deze manier van feedback geven heel laagdrempelig.” 

 

De komende maanden zullen de eerste filialen de meetstations mogen verwachten. Elke winkel krijgt drie of vier meetpalen, waarop een tiental verschillende vragen kunnen worden gesteld. Volgens TryLikes is hun systeem het eenvoudigste om snel feedback te krijgen. “Deze manier van enquêteren en data verwerken levert bedrijven als Albert Heijn een schat aan waardevolle informatie op. Als blijkt dat er op vrijdagmiddag veel dislikes zijn over de wachttijd bij een bepaalde kassa, dan kun je als filiaalmanager bijvoorbeeld het rooster aanpassen.”

 

De data moet ook trends voorspellen, door bijvoorbeeld op voorhand aan te geven dat een bepaalde afdeling moet worden aangevuld, omdat er in voorgaande weken veel ontevreden klanten waren. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.