Albert Heijn gaat tabaksproducten verstoppen | RetailDetail

Albert Heijn gaat tabaksproducten verstoppen

Albert Heijn gaat tabaksproducten verstoppen

Albert Heijn start een proef waarbij tabakswaren uit het zicht van de klant worden bewaard: bij de vestiging in Den Haag en twee AH To Go-winkels in Amsterdam zijn tabaksproducten al afgedekt, volgende week volgen nog twaalf winkels.

Achter deuren, lamellen of in automaten

AH presenteert het tabaksassortiment in deze winkels niet meer zichtbaar, maar test diverse afdekkingen zoals gesloten deuren, lamellen en automaten. Zo wil de keten ervaren wat voor klanten en medewerkers het beste werkt. AH deelt de resultaten met het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL).

 

Ongeveer een kwart van de consumenten in Nederland koopt tabaksproducten bij de boodschappen. Albert Heijn wil klanten keuze blijven bieden, maar tegelijkertijd een bijdrage leveren aan de groeiende maatschappelijke wens om anders met de tabaksverkoop om te gaan. Aanleiding voor de proef is een motie die de Tweede Kamer heeft aangenomen, om te komen tot een convenant tussen het ministerie van VWS en de supermarkten over het uit het zicht verkopen van tabak.

 

Albert Heijn steunt dit jaar tevens "Stoptober", een campagne waarin rokers en niet-rokers elkaar helpen om 28 dagen te stoppen met roken. De keten steunt de campagne met infomateriaal op de servicebalie en brengt Stopober bij de medewerkers onder de aandacht, met onder andere een Facebookpagina met informatie en tips over stoppen met roken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.