Albert Heijn gaat webwinkels sluiten | RetailDetail

Albert Heijn gaat webwinkels sluiten

Albert Heijn gaat webwinkels sluiten

Albert Heijn gaat de online verkoop van producten volledig overbrengen naar haar applicatie Appie. Na verloop van tijd zou het daardoor niet meer mogelijk zijn om producten te bestellen via de webwinkel.

"Zo eenvoudig mogelijk"

"We willen het online winkelen graag zo eenvoudig mogelijk maken voor klanten. We gaan daarom alles wat met online winkelen te maken heeft onderbrengen in Appie", laat woordvoerster Dagna Hoogkamer weten aan Twinkle. De website zal "gaandeweg" aangepast worden, maar "voorlopig blijft het echter ook nog gewoon mogelijk om via de webwinkels boodschappen te doen."

 

Voorlopig is er nog geen zekerheid over wanneer de webwinkels zullen sluiten en of er ook gevolgen zullen zijn voor Etos en Gall & Gall. "Vooralsnog kan ik je slechts vertellen dat we naar een structuur toe willen die begrijpelijker en eenvoudiger is voor de klant. Hoe dat er per webwinkel precies uit komt te zien, zullen klanten gaandeweg gaan ervaren", tekenden onze collega's op bij Hoogkamer.

 

Appie is de bestelapplicatie van Albert Heijn, die werkt op pc's en mobiele apparaten. De app zorgt ervoor dat acties van gebruikers over verschillende toestellen gesynchroniseerd worden. Webwinkel.ah.nl is niet geoptimaliseerd voor mobiele apparaten en dat zal, omwille van de veranderingen, ook niet meer gebeuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.