Albert Heijn gaat winkels ‘warmer’ aankleden | RetailDetail

Albert Heijn gaat winkels ‘warmer’ aankleden

Albert Heijn gaat winkels ‘warmer’ aankleden

Albert Heijn is gestart met een operatie die ervoor moet zorgen dat de winkels van de supermarktketen warmer aanvoelen. Daarbij worden er enkele sfeerelementen toegevoegd, zoals het gebruik van hout.

“Meer sfeer”

“Kortgezegd komt het erop neer dat we een aantal supermarkten wat meer sfeer geven door het gebruik van hout en wat meer kleur in de winkel. Je ziet dit terug op de agf-afdeling, bij de koven en de canopies. Dit gebeurt de komende weken in circa zeshonderd winkels”, zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh tegen Distrifood.

 

Albert Heijn stelde in oktober van vorig jaar al dat de aankleding van de agf-afdeling zou aangepakt worden. De vestiging in Castricum was daarbij de eerste waarbij het staal in de winkel ruimte moest maken voor het gebruik van hout. De kans is niet onbestaande dat Albert Heijn voor het nieuwe interieur zijn inspiratie heeft gehaald bij het Belgische Delhaize, waar de houten aankleding al een tijdje een vertrouwd beeld is in de winkels van de nieuwste generatie.

 

Niet enkel het interieur, maar ook de verpakkingen en het assortiment zijn voor een stuk aangepast. Zo worden zacht fruit en fruitsalades in Castricum voortaan verkocht in wandkoelingen in plaats van losstaande koelingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.