Albert Heijn gaat winkels ‘warmer’ aankleden | RetailDetail

Albert Heijn gaat winkels ‘warmer’ aankleden

Albert Heijn gaat winkels ‘warmer’ aankleden

Albert Heijn is gestart met een operatie die ervoor moet zorgen dat de winkels van de supermarktketen warmer aanvoelen. Daarbij worden er enkele sfeerelementen toegevoegd, zoals het gebruik van hout.

“Meer sfeer”

“Kortgezegd komt het erop neer dat we een aantal supermarkten wat meer sfeer geven door het gebruik van hout en wat meer kleur in de winkel. Je ziet dit terug op de agf-afdeling, bij de koven en de canopies. Dit gebeurt de komende weken in circa zeshonderd winkels”, zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh tegen Distrifood.

 

Albert Heijn stelde in oktober van vorig jaar al dat de aankleding van de agf-afdeling zou aangepakt worden. De vestiging in Castricum was daarbij de eerste waarbij het staal in de winkel ruimte moest maken voor het gebruik van hout. De kans is niet onbestaande dat Albert Heijn voor het nieuwe interieur zijn inspiratie heeft gehaald bij het Belgische Delhaize, waar de houten aankleding al een tijdje een vertrouwd beeld is in de winkels van de nieuwste generatie.

 

Niet enkel het interieur, maar ook de verpakkingen en het assortiment zijn voor een stuk aangepast. Zo worden zacht fruit en fruitsalades in Castricum voortaan verkocht in wandkoelingen in plaats van losstaande koelingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.