Albert Heijn haakt in op landstitel Ajax | RetailDetail

Albert Heijn haakt in op landstitel Ajax

Albert Heijn haakt in op landstitel Ajax
Albert Heijn viert, samen met brouwerij Amstel, de 31e landstitel voor voetbalclub Ajax. Speciale blikjes bier van Amstel bevatten op de bodem een gegraveerde replica van de kampioensschaal in het Nederlandse voetbal.

Micro-actie in Amsterdam

Het opmerkelijke aan de actie van Amstel is, dat de blikjes slechts bij drie vestigingen van Albert Heijn in de hoofdstad te koop zijn. Daarmee betreft het een unieke micro-marketingactie van het biermerk. Het gaat daarbij om de AH-winkels aan de Eerste van Swindenstraat 91, Frederik Hendrikstraat 83 en Kleine Wittenburgerstraat 18.

 

Het blikje is ook maar in een gelimiteerde oplage van 2400 exemplaren te krijgen. De blikjes zijn echter niet te koop: wie een krat bier van Amstel koopt bij de supermarkt, krijgt een blikje met de gravure cadeau - als er nog voorraad is. Amstel is sponsor van de Amsterdamse club, die woensdagavond zijn tweede landstitel op rij veroverde. Ook in andere steden zijn bij AH-vestigingen soms speciale voetbalacties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.