Albert Heijn haakt in op landstitel Ajax | RetailDetail

Albert Heijn haakt in op landstitel Ajax

Albert Heijn haakt in op landstitel Ajax
Albert Heijn viert, samen met brouwerij Amstel, de 31e landstitel voor voetbalclub Ajax. Speciale blikjes bier van Amstel bevatten op de bodem een gegraveerde replica van de kampioensschaal in het Nederlandse voetbal.

Micro-actie in Amsterdam

Het opmerkelijke aan de actie van Amstel is, dat de blikjes slechts bij drie vestigingen van Albert Heijn in de hoofdstad te koop zijn. Daarmee betreft het een unieke micro-marketingactie van het biermerk. Het gaat daarbij om de AH-winkels aan de Eerste van Swindenstraat 91, Frederik Hendrikstraat 83 en Kleine Wittenburgerstraat 18.

 

Het blikje is ook maar in een gelimiteerde oplage van 2400 exemplaren te krijgen. De blikjes zijn echter niet te koop: wie een krat bier van Amstel koopt bij de supermarkt, krijgt een blikje met de gravure cadeau - als er nog voorraad is. Amstel is sponsor van de Amsterdamse club, die woensdagavond zijn tweede landstitel op rij veroverde. Ook in andere steden zijn bij AH-vestigingen soms speciale voetbalacties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.