Albert Heijn haakt in op landstitel Ajax

Albert Heijn haakt in op landstitel Ajax
Albert Heijn viert, samen met brouwerij Amstel, de 31e landstitel voor voetbalclub Ajax. Speciale blikjes bier van Amstel bevatten op de bodem een gegraveerde replica van de kampioensschaal in het Nederlandse voetbal.

Micro-actie in Amsterdam

Het opmerkelijke aan de actie van Amstel is, dat de blikjes slechts bij drie vestigingen van Albert Heijn in de hoofdstad te koop zijn. Daarmee betreft het een unieke micro-marketingactie van het biermerk. Het gaat daarbij om de AH-winkels aan de Eerste van Swindenstraat 91, Frederik Hendrikstraat 83 en Kleine Wittenburgerstraat 18.

 

Het blikje is ook maar in een gelimiteerde oplage van 2400 exemplaren te krijgen. De blikjes zijn echter niet te koop: wie een krat bier van Amstel koopt bij de supermarkt, krijgt een blikje met de gravure cadeau - als er nog voorraad is. Amstel is sponsor van de Amsterdamse club, die woensdagavond zijn tweede landstitel op rij veroverde. Ook in andere steden zijn bij AH-vestigingen soms speciale voetbalacties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top