Albert Heijn haakt in op landstitel Ajax

Albert Heijn haakt in op landstitel Ajax
Albert Heijn viert, samen met brouwerij Amstel, de 31e landstitel voor voetbalclub Ajax. Speciale blikjes bier van Amstel bevatten op de bodem een gegraveerde replica van de kampioensschaal in het Nederlandse voetbal.

Micro-actie in Amsterdam

Het opmerkelijke aan de actie van Amstel is, dat de blikjes slechts bij drie vestigingen van Albert Heijn in de hoofdstad te koop zijn. Daarmee betreft het een unieke micro-marketingactie van het biermerk. Het gaat daarbij om de AH-winkels aan de Eerste van Swindenstraat 91, Frederik Hendrikstraat 83 en Kleine Wittenburgerstraat 18.

 

Het blikje is ook maar in een gelimiteerde oplage van 2400 exemplaren te krijgen. De blikjes zijn echter niet te koop: wie een krat bier van Amstel koopt bij de supermarkt, krijgt een blikje met de gravure cadeau - als er nog voorraad is. Amstel is sponsor van de Amsterdamse club, die woensdagavond zijn tweede landstitel op rij veroverde. Ook in andere steden zijn bij AH-vestigingen soms speciale voetbalacties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top