Albert Heijn heeft grootste aanbod duurzame producten | RetailDetail

Albert Heijn heeft grootste aanbod duurzame producten

Albert Heijn heeft grootste aanbod duurzame producten

Wie duurzaam wil winkelen moet volgens de Consumentenbond bij Albert Heijn zijn. De winkels van die keten hebben volgens een onderzoek het grootste aantal duurzame producten. Ook Jumbo en Plus doen het op dat vlak goed.

Aldi slechtste van de klas

De Consumentenbond deed een inventarisatie bij 119 winkels van zeven supermarktketens. Het bekeek daarbij 15.000 producten. Daaruit blijkt dat Albert Heijn het meest producten heeft van duurzaam getinte merken, zoals Beter Leven, Fairtrade en Rainforest Alliance. Het kreeg dan ook een waardering van 'goed'.


Plus en Jumbo scoorden een 'ruim voldoende' en Dirk was ook geslaagd met een 'voldoende'. Coop en Lidl moesten het stellen met 'onvoldoende' en Aldi sluit het rijtje met een beoordeling van 'slecht'.


De beoordeling werd gebaseerd op de absolute aantallen en de percentages producten met een duurzaamheidskenmerk ten opzichte van het volledige aanbod. De Consumentenbond bekeek over een periode van drie maanden ook of de duurzame producten in promotie kwamen. De meeste promoties werden vastgesteld bij Albert Heijn en Plus. Zij hadden ook in hun maandbladen het meest aandacht voor duurzame producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.