Albert Heijn heeft tekort aan Muppets

Albert Heijn heeft tekort aan Muppets
Albert Heijn heeft de laatste ladingen handpoppen van de Muppets over de winkels in Nederland verspreid. Vermoedelijk zullen de meeste winkels komende week door hun voorraden heen raken.

Het bedrijf heeft als alternatief een pakket met ansichtkaarten van de Muppets klaarliggen. Als de poppen op zijn ontvangen klanten met een volle spaarkaart een set van vier ansichtkaarten, met op iedere kaart twee Muppets. De spaaractie rond de poppen loopt nog tot en met 19 februari. "Dat de actie zo'n groot succes zou worden, heeft alle verwachtingen overtroffen", stelt de supermarktketen.

 

Daarmee lijkt de actie het succes dat directeur Cees van Vliet voor de actie had voorspeld. "Na de Hamsterweken komt er een compleet nieuw thema. Dit thema zal het succes van de voetbalplaatjes van de afgelopen jaren zeker overtreffen", schreef hij aan zijn personeel. Marketeers gebruiken schaarste overigens regelmatig om de vraag naar producten nog verder op te voeren. Ook bij vorige spaaracties raakte de voorraden bij de marktleider onder de Nederlandse supermarkten voortijdig op.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top