Albert Heijn komt met Koningswuppies | RetailDetail

Albert Heijn komt met Koningswuppies

Albert Heijn komt met Koningswuppies
Supermarktketen Albert Heijn komt woensdag alsnog met een actie in aanloop naar de naderende troonswisseling. De grootste supermarktketen van het land komt met speciale Koningswuppies.

Back to basics

Albert Heijn grijpt daarmee terug naar een succesnummer, dat in het verleden ook al meerdere keren is ingezet. De Wuppies werden voor het eerst in 2006 een succes rond het toenmalige wereldkampioenschap voetbal. Speciaal voor de troonswisseling keert de wup terug in een koninklijke uitvoering: oranje van kleur en getooid met een gouden kroontje.

 

Klanten krijgen een Koningswup bij besteding van vijftien euro aan boodschappen. De actie werd afgelopen weekeinde al min of meer aangekondigd in een reclamespot en op maandag bevestigde AH officieel de komst van de nieuwe generatie Wuppies.

 

Marketeers zaten al met spanning te wachten op de actie van Albert Heijn in verband met de troonswisseling. De actie rond het EK voetbal vorig jaar bleek een miskleun, maar met de spaaractie rond de zogenoemde Mini's herstelde de supermarktketen zijn reputatie als marketingmachine.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Prijsconflict tussen Nestlé en Colruyt, Edeka en Intermarché bijna voorbij?

17/04/2018

Colruyt, Edeka en Intermarché komen dichter bij een akkoord in hun prijsconflict met Nestlé: de Zwitserse foodproducent doet toegevingen in een nieuw voorstel. Ondertussen beginnen de voorraden bij de retailers op te geraken.