Albert Heijn komt met Koningswuppies | RetailDetail

Albert Heijn komt met Koningswuppies

Albert Heijn komt met Koningswuppies
Supermarktketen Albert Heijn komt woensdag alsnog met een actie in aanloop naar de naderende troonswisseling. De grootste supermarktketen van het land komt met speciale Koningswuppies.

Back to basics

Albert Heijn grijpt daarmee terug naar een succesnummer, dat in het verleden ook al meerdere keren is ingezet. De Wuppies werden voor het eerst in 2006 een succes rond het toenmalige wereldkampioenschap voetbal. Speciaal voor de troonswisseling keert de wup terug in een koninklijke uitvoering: oranje van kleur en getooid met een gouden kroontje.

 

Klanten krijgen een Koningswup bij besteding van vijftien euro aan boodschappen. De actie werd afgelopen weekeinde al min of meer aangekondigd in een reclamespot en op maandag bevestigde AH officieel de komst van de nieuwe generatie Wuppies.

 

Marketeers zaten al met spanning te wachten op de actie van Albert Heijn in verband met de troonswisseling. De actie rond het EK voetbal vorig jaar bleek een miskleun, maar met de spaaractie rond de zogenoemde Mini's herstelde de supermarktketen zijn reputatie als marketingmachine.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.