Albert Heijn komt met vernieuwde Appie-app | RetailDetail

Albert Heijn komt met vernieuwde Appie-app

Albert Heijn komt met vernieuwde Appie-app

Albert Heijn komt op 26 juni met een vernieuwde versie van de Appie-app, die voor klanten automatisch boodschappenlijstjes kan maken aan de hand van hun aankoophistorie.

Persoonlijke aanbiedingen

De app kan eveneens worden uitgebreid met gerichte persoonlijke aanbiedingen op basis van gegevens van Bonuskaart-klanten. Ook boodschappentips aan de hand van het seizoen, het weer, het tijdstip en evenementen behoren tot toekomstige opties voor de app. Er is ook een 'kookstand', die verhindert dat de schermbeveiliging aanspringt terwijl je een recept aan het volgen bent in de keuken. De nieuwe Appie is vooral gebruiksvriendelijker: de barcodescanner is eenvoudiger aan te roepen en het zoekmechanisme werd verbeterd.

 

Albert Heijn is al meer dan vijf jaar actief met Appie. De app werd diverse malen verbeterd, met functionaliteiten als mobiel zelfscannen in de winkels. De keten introduceerde destijds als een van de eerste Nederlandse supermarktformules een app voor de mobiele telefoon voor haar klanten.

 

Albert Heijn wil klanten ook met andere technieken helpen met het maken van een boodschappenlijst, aangezien 70% van de klanten een boodschappenlijst gebruikt, maar dit vaak vergeet aan te vullen of mee te nemen naar de winkel. Sinds april mogen 200 klanten daarom twee maanden Hiku testen, een tool voor op de koelkast waarmee de klant boodschappen op zijn lijst in de Appie of op ah.nl kan zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.