Albert Heijn komt met vernieuwde Appie-app | RetailDetail

Albert Heijn komt met vernieuwde Appie-app

Albert Heijn komt met vernieuwde Appie-app

Albert Heijn komt op 26 juni met een vernieuwde versie van de Appie-app, die voor klanten automatisch boodschappenlijstjes kan maken aan de hand van hun aankoophistorie.

Persoonlijke aanbiedingen

De app kan eveneens worden uitgebreid met gerichte persoonlijke aanbiedingen op basis van gegevens van Bonuskaart-klanten. Ook boodschappentips aan de hand van het seizoen, het weer, het tijdstip en evenementen behoren tot toekomstige opties voor de app. Er is ook een 'kookstand', die verhindert dat de schermbeveiliging aanspringt terwijl je een recept aan het volgen bent in de keuken. De nieuwe Appie is vooral gebruiksvriendelijker: de barcodescanner is eenvoudiger aan te roepen en het zoekmechanisme werd verbeterd.

 

Albert Heijn is al meer dan vijf jaar actief met Appie. De app werd diverse malen verbeterd, met functionaliteiten als mobiel zelfscannen in de winkels. De keten introduceerde destijds als een van de eerste Nederlandse supermarktformules een app voor de mobiele telefoon voor haar klanten.

 

Albert Heijn wil klanten ook met andere technieken helpen met het maken van een boodschappenlijst, aangezien 70% van de klanten een boodschappenlijst gebruikt, maar dit vaak vergeet aan te vullen of mee te nemen naar de winkel. Sinds april mogen 200 klanten daarom twee maanden Hiku testen, een tool voor op de koelkast waarmee de klant boodschappen op zijn lijst in de Appie of op ah.nl kan zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.