Albert Heijn krijgt eigen postzegel

Albert Heijn krijgt eigen postzegel

Supermarktketen Albert Heijn krijgt volgend jaar een eigen postzegel. Aanleiding is het 125-jarige bestaan van de marktleider onder de Nederlandse supermarkten. Albert Heijn nam in 1887 de kruidenierszaak van zijn vader in de Kerkbuurt van Oostzaan over.


 

De postzegel staat vermeld in het uitgifteprogramma van postzegels voor het eerste halfjaar van 2012 dat door PostNL is gepubliceerd. Albert Heijn groeide in 1895 uit tot een keten toen Albert Heijn een filiaal in Purmerend opende. Daarbij begon het bedrijf ook de traditie om zelf koffie te branden en koeken te bakken.

Intussen heeft Albert Heijn ruim 850 supermarkten in heel Nederland en voorlopig één in België, bovendien zijn er plannen voor expansie naar Duitsland. In het Edah-museum in Helmond worden sinds vorig jaar ook eigen Edah-postzegels verkocht. Dit zijn echter geen officiële uitgaven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top