Albert Heijn krijgt eigen postzegel | RetailDetail

Albert Heijn krijgt eigen postzegel

Albert Heijn krijgt eigen postzegel

Supermarktketen Albert Heijn krijgt volgend jaar een eigen postzegel. Aanleiding is het 125-jarige bestaan van de marktleider onder de Nederlandse supermarkten. Albert Heijn nam in 1887 de kruidenierszaak van zijn vader in de Kerkbuurt van Oostzaan over.


 

De postzegel staat vermeld in het uitgifteprogramma van postzegels voor het eerste halfjaar van 2012 dat door PostNL is gepubliceerd. Albert Heijn groeide in 1895 uit tot een keten toen Albert Heijn een filiaal in Purmerend opende. Daarbij begon het bedrijf ook de traditie om zelf koffie te branden en koeken te bakken.

Intussen heeft Albert Heijn ruim 850 supermarkten in heel Nederland en voorlopig één in België, bovendien zijn er plannen voor expansie naar Duitsland. In het Edah-museum in Helmond worden sinds vorig jaar ook eigen Edah-postzegels verkocht. Dit zijn echter geen officiële uitgaven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.