Albert Heijn krijgt eigen postzegel

Albert Heijn krijgt eigen postzegel

Supermarktketen Albert Heijn krijgt volgend jaar een eigen postzegel. Aanleiding is het 125-jarige bestaan van de marktleider onder de Nederlandse supermarkten. Albert Heijn nam in 1887 de kruidenierszaak van zijn vader in de Kerkbuurt van Oostzaan over.


 

De postzegel staat vermeld in het uitgifteprogramma van postzegels voor het eerste halfjaar van 2012 dat door PostNL is gepubliceerd. Albert Heijn groeide in 1895 uit tot een keten toen Albert Heijn een filiaal in Purmerend opende. Daarbij begon het bedrijf ook de traditie om zelf koffie te branden en koeken te bakken.

Intussen heeft Albert Heijn ruim 850 supermarkten in heel Nederland en voorlopig één in België, bovendien zijn er plannen voor expansie naar Duitsland. In het Edah-museum in Helmond worden sinds vorig jaar ook eigen Edah-postzegels verkocht. Dit zijn echter geen officiële uitgaven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top