Albert Heijn krijgt eigen postzegel | RetailDetail

Albert Heijn krijgt eigen postzegel

Albert Heijn krijgt eigen postzegel

Supermarktketen Albert Heijn krijgt volgend jaar een eigen postzegel. Aanleiding is het 125-jarige bestaan van de marktleider onder de Nederlandse supermarkten. Albert Heijn nam in 1887 de kruidenierszaak van zijn vader in de Kerkbuurt van Oostzaan over.


 

De postzegel staat vermeld in het uitgifteprogramma van postzegels voor het eerste halfjaar van 2012 dat door PostNL is gepubliceerd. Albert Heijn groeide in 1895 uit tot een keten toen Albert Heijn een filiaal in Purmerend opende. Daarbij begon het bedrijf ook de traditie om zelf koffie te branden en koeken te bakken.

Intussen heeft Albert Heijn ruim 850 supermarkten in heel Nederland en voorlopig één in België, bovendien zijn er plannen voor expansie naar Duitsland. In het Edah-museum in Helmond worden sinds vorig jaar ook eigen Edah-postzegels verkocht. Dit zijn echter geen officiële uitgaven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.