Albert Heijn in Leuven gesloten | RetailDetail

Albert Heijn in Leuven gesloten

Albert Heijn in Leuven gesloten
Shutterstock

De vestiging van Albert Heijn op het Engels Plein in Leuven heeft de deuren gesloten. Binnen enkele weken zal de winkel opnieuw de deuren openen, maar dan onder de vlag van het Duitse Lidl.

Gevolg van fusie

De supermarkt van Albert Heijn opende nochtans pas op 1 april 2015 de deuren in Leuven en was bovendien ook succesvol. De fusie tussen Ahold en Delhaize gooide echter roet in het eten, want daardoor moesten acht vestigingen van Albert Heijn verdwijnen van de Belgische Mededingingsautoriteit. Zo moet ook de AH in Boortmeerbeek verdwijnen. Ondanks verwoede pogingen van de stad Leuven om de vestiging te redden, sluit de winkel op het Engels Plein nu toch de deuren.

 

Midden vorige maand kregen de werknemers van de supermarkt echter goed nieuws: de vestiging had met Lidl een overnemer gevonden en al het personeel kon aan de slag blijven. Tijdens de bouwwerken in de winkel worden zij nu opgeleid door hun nieuwe werkgever. Een openingsdatum voor de nieuwe vestiging van Lidl is er nog niet bekend.

 

Sommige consumenten vragen zich wel af waarom Albert Heijn moest verdwijnen om vervangen te worden door een Lidl, dat slechts een kilometer verderop ook al een vestiging heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.