Albert Heijn in Leuven gesloten | RetailDetail

Albert Heijn in Leuven gesloten

Albert Heijn in Leuven gesloten
Shutterstock

De vestiging van Albert Heijn op het Engels Plein in Leuven heeft de deuren gesloten. Binnen enkele weken zal de winkel opnieuw de deuren openen, maar dan onder de vlag van het Duitse Lidl.

Gevolg van fusie

De supermarkt van Albert Heijn opende nochtans pas op 1 april 2015 de deuren in Leuven en was bovendien ook succesvol. De fusie tussen Ahold en Delhaize gooide echter roet in het eten, want daardoor moesten acht vestigingen van Albert Heijn verdwijnen van de Belgische Mededingingsautoriteit. Zo moet ook de AH in Boortmeerbeek verdwijnen. Ondanks verwoede pogingen van de stad Leuven om de vestiging te redden, sluit de winkel op het Engels Plein nu toch de deuren.

 

Midden vorige maand kregen de werknemers van de supermarkt echter goed nieuws: de vestiging had met Lidl een overnemer gevonden en al het personeel kon aan de slag blijven. Tijdens de bouwwerken in de winkel worden zij nu opgeleid door hun nieuwe werkgever. Een openingsdatum voor de nieuwe vestiging van Lidl is er nog niet bekend.

 

Sommige consumenten vragen zich wel af waarom Albert Heijn moest verdwijnen om vervangen te worden door een Lidl, dat slechts een kilometer verderop ook al een vestiging heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.