Albert Heijn 'meest duurzame supermarkt'

Albert Heijn 'meest duurzame supermarkt'

Albert Heijn is de meest duurzame supermarktketen van Nederland, beweert merkenvergelijkingssite Rank a Brand. Veel concurrenten bieden echter nog weinig inzicht in hun prestaties op het gebied van duurzaamheid. Geen enkele keten haalt bovendien meer dan 75%, de score die nodig is voor een 'A'.

'Veel te weinig transparantie'

Albert Heijn laat Jumbo en Deen Supermarkten achter zich. Algemeen directeur Sander van der Laan is blij met de titel: "We zijn verheugd dat de duurzaamheidsinspanningen van Albert Heijn en de transparantie daarover gewaardeerd worden. We zullen ons blijven inspannen om een bijdrage te leveren aan een gezonde en duurzame samenleving én helder over de voortgang te rapporteren."

 

Van veel ketens is door gebrek aan transparantie echter niet te meten hoe duurzaam ze zijn, merkt het bureau op. Rank a Brand doet jaarlijks onderzoek naar transparantie en duurzaamheid bij twintig grote Nederlandse supermarktketens. Geen enkele supermarkt voldoet aan meer dan 75 procent van de gestelde criteria die nodig zijn voor een zogenoemd A-label. Onder meer Lidl, Dirk van den Broek, Vomar, Spar en Aldi voldoen niet aan minimaal 15 procent van de criteria.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top