Albert Heijn 'meest duurzame supermarkt' | RetailDetail

Albert Heijn 'meest duurzame supermarkt'

Albert Heijn 'meest duurzame supermarkt'

Albert Heijn is de meest duurzame supermarktketen van Nederland, beweert merkenvergelijkingssite Rank a Brand. Veel concurrenten bieden echter nog weinig inzicht in hun prestaties op het gebied van duurzaamheid. Geen enkele keten haalt bovendien meer dan 75%, de score die nodig is voor een 'A'.

'Veel te weinig transparantie'

Albert Heijn laat Jumbo en Deen Supermarkten achter zich. Algemeen directeur Sander van der Laan is blij met de titel: "We zijn verheugd dat de duurzaamheidsinspanningen van Albert Heijn en de transparantie daarover gewaardeerd worden. We zullen ons blijven inspannen om een bijdrage te leveren aan een gezonde en duurzame samenleving én helder over de voortgang te rapporteren."

 

Van veel ketens is door gebrek aan transparantie echter niet te meten hoe duurzaam ze zijn, merkt het bureau op. Rank a Brand doet jaarlijks onderzoek naar transparantie en duurzaamheid bij twintig grote Nederlandse supermarktketens. Geen enkele supermarkt voldoet aan meer dan 75 procent van de gestelde criteria die nodig zijn voor een zogenoemd A-label. Onder meer Lidl, Dirk van den Broek, Vomar, Spar en Aldi voldoen niet aan minimaal 15 procent van de criteria.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.