Albert Heijn 'meest duurzame supermarkt' | RetailDetail

Albert Heijn 'meest duurzame supermarkt'

Albert Heijn 'meest duurzame supermarkt'

Albert Heijn is de meest duurzame supermarktketen van Nederland, beweert merkenvergelijkingssite Rank a Brand. Veel concurrenten bieden echter nog weinig inzicht in hun prestaties op het gebied van duurzaamheid. Geen enkele keten haalt bovendien meer dan 75%, de score die nodig is voor een 'A'.

'Veel te weinig transparantie'

Albert Heijn laat Jumbo en Deen Supermarkten achter zich. Algemeen directeur Sander van der Laan is blij met de titel: "We zijn verheugd dat de duurzaamheidsinspanningen van Albert Heijn en de transparantie daarover gewaardeerd worden. We zullen ons blijven inspannen om een bijdrage te leveren aan een gezonde en duurzame samenleving én helder over de voortgang te rapporteren."

 

Van veel ketens is door gebrek aan transparantie echter niet te meten hoe duurzaam ze zijn, merkt het bureau op. Rank a Brand doet jaarlijks onderzoek naar transparantie en duurzaamheid bij twintig grote Nederlandse supermarktketens. Geen enkele supermarkt voldoet aan meer dan 75 procent van de gestelde criteria die nodig zijn voor een zogenoemd A-label. Onder meer Lidl, Dirk van den Broek, Vomar, Spar en Aldi voldoen niet aan minimaal 15 procent van de criteria.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.