Albert Heijn opent biologisch winkeltje in Utrecht | RetailDetail

Albert Heijn opent biologisch winkeltje in Utrecht

Albert Heijn opent biologisch winkeltje in Utrecht

Albert Heijn opende vandaag een AH bio-winkeltje van 30 vierkante meter direct naast de vernieuwde Albert Heijn in de Twijnstraat in Utrecht. Klanten vinden in de kleine winkel bijna 350 biologische producten, variërend van zuivelproducten en ontbijtgranen tot soepen en hapjes voor bij de borrel.

 

Inspelen op bio-trend

Albert Heijn speelt met het winkeltje in op de trend dat steeds meer klanten kiezen voor biologische producten. Aanleiding voor de opening van een biologisch winkeltje is volgens Albert Heijn het succes van de biologische pop-upwinkel, die dit voorjaar in Amsterdam tijdelijk opende.

 

Die biologische pop-upshop aan de Spaarndammerstraat, in het centrum van Amsterdam, bracht als eerste het biologische assortiment van AH specifiek onder de aandacht. Klanten konden er de producten van het gamma AH Biologisch zien, net als het assortiment biologische A-merken.

 

 

In het nieuwe biowinkeltje in Utrecht kunnen klanten tevens terecht voor verse biologische koffie 'to go'. Het bio-winkeltje is dagelijks geopend van 07.00 uur tot 20.00 uur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.