Albert Heijn opent biologisch winkeltje in Utrecht | RetailDetail

Albert Heijn opent biologisch winkeltje in Utrecht

Albert Heijn opent biologisch winkeltje in Utrecht

Albert Heijn opende vandaag een AH bio-winkeltje van 30 vierkante meter direct naast de vernieuwde Albert Heijn in de Twijnstraat in Utrecht. Klanten vinden in de kleine winkel bijna 350 biologische producten, variërend van zuivelproducten en ontbijtgranen tot soepen en hapjes voor bij de borrel.

 

Inspelen op bio-trend

Albert Heijn speelt met het winkeltje in op de trend dat steeds meer klanten kiezen voor biologische producten. Aanleiding voor de opening van een biologisch winkeltje is volgens Albert Heijn het succes van de biologische pop-upwinkel, die dit voorjaar in Amsterdam tijdelijk opende.

 

Die biologische pop-upshop aan de Spaarndammerstraat, in het centrum van Amsterdam, bracht als eerste het biologische assortiment van AH specifiek onder de aandacht. Klanten konden er de producten van het gamma AH Biologisch zien, net als het assortiment biologische A-merken.

 

 

In het nieuwe biowinkeltje in Utrecht kunnen klanten tevens terecht voor verse biologische koffie 'to go'. Het bio-winkeltje is dagelijks geopend van 07.00 uur tot 20.00 uur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.