Albert Heijn opent eerste Nederlandse stadionwinkel | RetailDetail

Albert Heijn opent eerste Nederlandse stadionwinkel

Albert Heijn opent eerste Nederlandse stadionwinkel

Albert Heijn opent volgende maand een eerste winkel in een Nederlands voetbalstadion: het Parkstad Limburg Stadion van Roda JC in Kerkrade. Daarmee doet AH wat het al langer wilde en in België (met name Gent) eerder realiseerde.

Voorbeeld van Jumbo

De Albert Heijn XL zal 3.300 m² groot zijn en opent de deuren op 7 mei, zo meldt Distrifood. De winkel zal ingedeeld zijn als andere vestigingen, maar zal een aanbod hebben dat aangepast is aan de Duitse klanten die de grens oversteken om in Kerkrade hun boodschappen te doen.

 

Een winkel in een stadion is geen primeur: in Nederland heeft Jumbo al een vestiging in het Euroborg-stadion van voetbalclub FC Groningen en in België heeft Albert Heijn zelf een winkel in het stadion van AA Gent. Nieuwe voetbalstadions krijgen steeds meer een multifunctionele invulling, dus het is goed mogelijk dat in de toekomst dit soort ondernemingen nog meer zullen voorkomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.