Albert Heijn opent eigen biowinkel | RetailDetail

Albert Heijn opent eigen biowinkel

Albert Heijn opent eigen biowinkel

Albert Heijn opent op 2 september aan de Twijnstraat in Utrecht zijn eerste winkel voor biologische producten. De formule opende eind maart in Amsterdam al een pop-upwinkel met biologische producten.

AH breidt bio-assortiment uit

De biowinkel van 30 m², die naast de huidige AH-vestiging komt, brengt zowel het eigen biologisch merk van Albert Heijn als A-merken. Klanten kunnen er producten vinden voor ontbijt, lunch, koffie en borrel plus een aantal populaire biologische producten, zoals babyvoeding. 

 

Albert Heijn besteedt ook in de supermarkten meer aandacht aan biologisch assortiment: zo wordt het assortiment biologische vleeswaren fors uitgebreid. Onlangs stroomden elf nieuwe producten in, waaronder biologische gerookte kipfilet, Yorkham, ontbijtspek, kipleverworst en filet americain.

 

Eind september volgen nog tien biovleeswaren, waaronder rosbief, gebraden gehakt, paté en ossenworst. De uitbreiding past in het beleid om sterker in te zetten op biologisch assortiment onder eigen huismerk. Albert Heijn verdubbelde dit assortiment vorig jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.