Albert Heijn pakt de wijnafdeling aan | RetailDetail

Albert Heijn pakt de wijnafdeling aan

Albert Heijn pakt de wijnafdeling aan

Supermarktketen Albert Heijn heeft de wijnafdeling opnieuw onder handen genomen. De wijnen worden vanaf nu gerangschikt op kleur en smaaktype, terwijl er ook honderd nieuwe producten zijn toegevoegd.

Schapindeling op smaaktype

De vernieuwde afdeling moet het voor consumenten makkelijker maken om wijn te vinden die geschikt is of om een alternatief te vinden als hun normale keuze niet beschikbaar is. Op schapkaarten wordt duidelijk gemaakt welke smaak de wijn heeft en bij welke gelegenheden deze het best kan worden gedronken.

 

"Met de nieuwe schapindeling op smaaktype hebben onze klanten een veel beter overzicht van ons totale wijnassortiment. Ook krijgt het vertrouwde merk van de klant zichtbaar een aantal alternatieven, omdat dezelfde smaaktypes nu bij elkaar staan", stelt Gert Zwitser, hoofd wijn bij Albert Heijn.

 

Via zogenoemde wijnboxen gaat Albert Heijn bovendien iedere twee weken minder bekende wijnen in de schijnwerpers zetten om consumenten kennis te laten maken met wijnen uit onbekende gebieden of van bijzondere druiven. De wijnboxen worden ook gebruikt om biologische en fairtrade-wijnen onder de aandacht te brengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.