Albert Heijn pakt XL-formule aan | RetailDetail

Albert Heijn pakt XL-formule aan

Albert Heijn pakt XL-formule aan

Albert Heijn is bezig met het aanscherpen van de XL-formule voor de grootste supermarkten. Voor de formule, met op dit moment 31 vestigingen, wordt een proef uitgerold waarbij alle locaties gastheren en gastvrouwen op de winkelvloer krijgen. Zij zullen klanten wijzen op bijzondere producten en aanbiedingen.

Deze formule moet voor betere resultaten zorgen, zegt formulemanager Marielle Hoogendoorn in het personeelsblad Ahá. Verder zoekt AH ook naar manieren om binnen de formule "meer te excelleren op gemak en beleving". Daarbij wordt onder meer gedacht aan een link met online supermarkt Albert. Klanten kunnen dan online de bulk bestellen, deze afhalen en zelf nog even de winkel in voor versproducten.

 

Het formulemanagement is ook aan het kijken naar nieuwe presentatievormen op de winkelvloer. Hoogendoorn: "Zomaar een wild idee: een sushibar die je, als bijvoorbeeld de belangstelling terugloopt, eenvoudig en snel kunt omvoren tot een soepenbar." Ook is het de bedoeling dat er dit jaar drie nieuwe vestigingen de deuren openen. Voor die nieuwe vestigingen wordt vooral gekeken naar het noordoosten van Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.