Albert Heijn pakt XL-formule aan

Albert Heijn pakt XL-formule aan

Albert Heijn is bezig met het aanscherpen van de XL-formule voor de grootste supermarkten. Voor de formule, met op dit moment 31 vestigingen, wordt een proef uitgerold waarbij alle locaties gastheren en gastvrouwen op de winkelvloer krijgen. Zij zullen klanten wijzen op bijzondere producten en aanbiedingen.

Deze formule moet voor betere resultaten zorgen, zegt formulemanager Marielle Hoogendoorn in het personeelsblad Ahá. Verder zoekt AH ook naar manieren om binnen de formule "meer te excelleren op gemak en beleving". Daarbij wordt onder meer gedacht aan een link met online supermarkt Albert. Klanten kunnen dan online de bulk bestellen, deze afhalen en zelf nog even de winkel in voor versproducten.

 

Het formulemanagement is ook aan het kijken naar nieuwe presentatievormen op de winkelvloer. Hoogendoorn: "Zomaar een wild idee: een sushibar die je, als bijvoorbeeld de belangstelling terugloopt, eenvoudig en snel kunt omvoren tot een soepenbar." Ook is het de bedoeling dat er dit jaar drie nieuwe vestigingen de deuren openen. Voor die nieuwe vestigingen wordt vooral gekeken naar het noordoosten van Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top