Albert Heijn pakt XL-formule aan

Albert Heijn pakt XL-formule aan

Albert Heijn is bezig met het aanscherpen van de XL-formule voor de grootste supermarkten. Voor de formule, met op dit moment 31 vestigingen, wordt een proef uitgerold waarbij alle locaties gastheren en gastvrouwen op de winkelvloer krijgen. Zij zullen klanten wijzen op bijzondere producten en aanbiedingen.

Deze formule moet voor betere resultaten zorgen, zegt formulemanager Marielle Hoogendoorn in het personeelsblad Ahá. Verder zoekt AH ook naar manieren om binnen de formule "meer te excelleren op gemak en beleving". Daarbij wordt onder meer gedacht aan een link met online supermarkt Albert. Klanten kunnen dan online de bulk bestellen, deze afhalen en zelf nog even de winkel in voor versproducten.

 

Het formulemanagement is ook aan het kijken naar nieuwe presentatievormen op de winkelvloer. Hoogendoorn: "Zomaar een wild idee: een sushibar die je, als bijvoorbeeld de belangstelling terugloopt, eenvoudig en snel kunt omvoren tot een soepenbar." Ook is het de bedoeling dat er dit jaar drie nieuwe vestigingen de deuren openen. Voor die nieuwe vestigingen wordt vooral gekeken naar het noordoosten van Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Picnic bouwt nieuw distributiecentrum in Utrecht

15/08/2017

Websupermarkt Picnic start met de bouw van een nieuw distributiecentrum op industrieterrein lage Weide in Utrecht. Dat moet een aanzet geven naar verdere landelijke uitbreiding.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Back to top