Albert Heijn rekent op topkerst

Albert Heijn rekent op topkerst
De Nederlandse marktleider Albert Heijn rekent de komende weken op een topomzet rond Kerstmis en Nieuwjaar. De supermarktketen stimuleert de omzet met de dikste uitgave van huisblad Allerhande ooit (220 pagina's) - én het debuut van dat blad op iPad. Bezitters van zo'n tablet kunnen een speciale app downloaden, waarmee ze door het nummer heen kunnen bladeren, recepten kunnen zoeken, instructiefilmpjes kunnen bekijken en kooklessen kunnen volgen.

Nieuw bij Albert Heijn is de mogelijkheid om rond de kerstdagen kalkoenen via internet te reserveren en deze vlak voor kerst af te halen in de winkel. In de winkels komen kookdemonstraties met kalkoen, terwijl ook op andere manieren de consumptie wordt gepromoot. Daarnaast komt het bedrijf met een uitgebreid speciaal feestdagenassortiment, waaronder - voor het eerst - vis die op de huid gebakken moet worden.

 

Ook in de publiciteit worden activiteiten ontwikkeld. Zo sponsort AH een televisieprogramma met topkok Herman den Blijker waarin gezocht wordt naar het beste kerstrecept van amateurkoks. Deze recepten worden vervolgens via onder meer internet weer doorgegeven aan de klanten van Albert Heijn.

Tags: