Albert Heijn rekent op topkerst | RetailDetail

Albert Heijn rekent op topkerst

Albert Heijn rekent op topkerst
De Nederlandse marktleider Albert Heijn rekent de komende weken op een topomzet rond Kerstmis en Nieuwjaar. De supermarktketen stimuleert de omzet met de dikste uitgave van huisblad Allerhande ooit (220 pagina's) - én het debuut van dat blad op iPad. Bezitters van zo'n tablet kunnen een speciale app downloaden, waarmee ze door het nummer heen kunnen bladeren, recepten kunnen zoeken, instructiefilmpjes kunnen bekijken en kooklessen kunnen volgen.

Nieuw bij Albert Heijn is de mogelijkheid om rond de kerstdagen kalkoenen via internet te reserveren en deze vlak voor kerst af te halen in de winkel. In de winkels komen kookdemonstraties met kalkoen, terwijl ook op andere manieren de consumptie wordt gepromoot. Daarnaast komt het bedrijf met een uitgebreid speciaal feestdagenassortiment, waaronder - voor het eerst - vis die op de huid gebakken moet worden.

 

Ook in de publiciteit worden activiteiten ontwikkeld. Zo sponsort AH een televisieprogramma met topkok Herman den Blijker waarin gezocht wordt naar het beste kerstrecept van amateurkoks. Deze recepten worden vervolgens via onder meer internet weer doorgegeven aan de klanten van Albert Heijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.