Albert Heijn rekent op topkerst | RetailDetail

Albert Heijn rekent op topkerst

Albert Heijn rekent op topkerst
De Nederlandse marktleider Albert Heijn rekent de komende weken op een topomzet rond Kerstmis en Nieuwjaar. De supermarktketen stimuleert de omzet met de dikste uitgave van huisblad Allerhande ooit (220 pagina's) - én het debuut van dat blad op iPad. Bezitters van zo'n tablet kunnen een speciale app downloaden, waarmee ze door het nummer heen kunnen bladeren, recepten kunnen zoeken, instructiefilmpjes kunnen bekijken en kooklessen kunnen volgen.

Nieuw bij Albert Heijn is de mogelijkheid om rond de kerstdagen kalkoenen via internet te reserveren en deze vlak voor kerst af te halen in de winkel. In de winkels komen kookdemonstraties met kalkoen, terwijl ook op andere manieren de consumptie wordt gepromoot. Daarnaast komt het bedrijf met een uitgebreid speciaal feestdagenassortiment, waaronder - voor het eerst - vis die op de huid gebakken moet worden.

 

Ook in de publiciteit worden activiteiten ontwikkeld. Zo sponsort AH een televisieprogramma met topkok Herman den Blijker waarin gezocht wordt naar het beste kerstrecept van amateurkoks. Deze recepten worden vervolgens via onder meer internet weer doorgegeven aan de klanten van Albert Heijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Prijsconflict tussen Nestlé en Colruyt, Edeka en Intermarché bijna voorbij?

17/04/2018

Colruyt, Edeka en Intermarché komen dichter bij een akkoord in hun prijsconflict met Nestlé: de Zwitserse foodproducent doet toegevingen in een nieuw voorstel. Ondertussen beginnen de voorraden bij de retailers op te geraken.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.