Albert Heijn rekent op topkerst | RetailDetail

Albert Heijn rekent op topkerst

Albert Heijn rekent op topkerst
De Nederlandse marktleider Albert Heijn rekent de komende weken op een topomzet rond Kerstmis en Nieuwjaar. De supermarktketen stimuleert de omzet met de dikste uitgave van huisblad Allerhande ooit (220 pagina's) - én het debuut van dat blad op iPad. Bezitters van zo'n tablet kunnen een speciale app downloaden, waarmee ze door het nummer heen kunnen bladeren, recepten kunnen zoeken, instructiefilmpjes kunnen bekijken en kooklessen kunnen volgen.

Nieuw bij Albert Heijn is de mogelijkheid om rond de kerstdagen kalkoenen via internet te reserveren en deze vlak voor kerst af te halen in de winkel. In de winkels komen kookdemonstraties met kalkoen, terwijl ook op andere manieren de consumptie wordt gepromoot. Daarnaast komt het bedrijf met een uitgebreid speciaal feestdagenassortiment, waaronder - voor het eerst - vis die op de huid gebakken moet worden.

 

Ook in de publiciteit worden activiteiten ontwikkeld. Zo sponsort AH een televisieprogramma met topkok Herman den Blijker waarin gezocht wordt naar het beste kerstrecept van amateurkoks. Deze recepten worden vervolgens via onder meer internet weer doorgegeven aan de klanten van Albert Heijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top