Albert Heijn sluit meer dan 150 PostNL-punten | RetailDetail

Albert Heijn sluit meer dan 150 PostNL-punten

Albert Heijn sluit meer dan 150 PostNL-punten

Albert Heijn en PostNL hebben besloten om 156 PostNL-punten in filialen van de supermarktketen te sluiten. Door die beslissing blijven er slechts 90 postpunten over. Volgens Albert Heijn zorgden ze voor te veel druk op de servicebalie.

Te hoge kosten

“Albert Heijn en PostNL kiezen gezamenlijk voor een wijziging in het bestand van Albert Heijn-winkels met een PostNL punt. Dit besluit is genomen op basis van een combinatie van factoren, waarbij kosten een van de factoren is”, zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh tegen Distrifood. Daarnaast is men bij Albert Heijn van mening dat de punten er voor zorgen dat klanten aan de servicebalie niet altijd snel genoeg geholpen kunnen worden.

 

De dienstverlening van PostNL verdwijnt wel niet volledig uit de omgeving van de AH-filialen: ze zullen allemaal verplaatst worden naar de directe omgeving. PostNL wil in de toekomst ook meer gaan focussen op pakketpunten, waarbij het zich enkel bezig houdt met het versturen van pakketten.

 

Begin februari was er ook al ongenoegen bij supermarktondernemers met een postpunt van PostNL, toen dat besloot om supermarkten minder te vergoeden voor het afhandelen van pakketjes. Volgens PostNL krijgen ze nog steeds een marktconforme vergoeding, maar brancheorganisatie VVP zegt dat de supermarktuitbaters 30 tot 40 procent minder krijgen van het postbedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.