Albert Heijn start met bezorging binnen 1 uur | RetailDetail

Albert Heijn start met bezorging binnen 1 uur

Albert Heijn start met bezorging binnen 1 uur

Supermarktketen Albert Heijn start in Amsterdam met een proefproject waarbij online bestellingen binnen het uur aan huis worden geleverd. In een eerste fase wordt het systeem getest bij twee winkels in de hoofdstad.

Voorlopig nog geen plannen voor uitrol

Klanten die binnen een straal van 15 minuten fietsen rond de vestigingen aan de Elandsgracht en aan het Museumplein wonen, kunnen de komende acht weken hun boodschappen binnen een uur thuis laten leveren. Daarvoor zet de keten 'personal shoppers' in, die de boodschappen verzamelen en daarna met de fiets aan huis brengen.

 

Albert Heijn vraagt vijf euro voor de dienst, maar die gaat volledig naar de bezorgers. Dat zijn werknemers van de keten die op dat moment geen dienst hebben. Ze werken dan als zelfstandige en gebruiken hun eigen fiets en smartphone om alles op te volgen.

 

De keten wil zo testen of het concept, dat in grote steden in het buitenland al succesvol is, ook draagkracht heeft in Nederland. “Met deze pilot willen we laten zien dat we als AH Online actief bezig zijn met de factor tijd. We passen ons aan het leven van onze klanten aan. Vooralsnog is het een proef van acht weken. We zijn nog niet bezig met de vraag hoe we hier in de toekomst mee verder gaan”, zegt Arne Lamet daarover aan Distrifood.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.