Albert Heijn start met bezorging binnen 1 uur | RetailDetail

Albert Heijn start met bezorging binnen 1 uur

Albert Heijn start met bezorging binnen 1 uur

Supermarktketen Albert Heijn start in Amsterdam met een proefproject waarbij online bestellingen binnen het uur aan huis worden geleverd. In een eerste fase wordt het systeem getest bij twee winkels in de hoofdstad.

Voorlopig nog geen plannen voor uitrol

Klanten die binnen een straal van 15 minuten fietsen rond de vestigingen aan de Elandsgracht en aan het Museumplein wonen, kunnen de komende acht weken hun boodschappen binnen een uur thuis laten leveren. Daarvoor zet de keten 'personal shoppers' in, die de boodschappen verzamelen en daarna met de fiets aan huis brengen.

 

Albert Heijn vraagt vijf euro voor de dienst, maar die gaat volledig naar de bezorgers. Dat zijn werknemers van de keten die op dat moment geen dienst hebben. Ze werken dan als zelfstandige en gebruiken hun eigen fiets en smartphone om alles op te volgen.

 

De keten wil zo testen of het concept, dat in grote steden in het buitenland al succesvol is, ook draagkracht heeft in Nederland. “Met deze pilot willen we laten zien dat we als AH Online actief bezig zijn met de factor tijd. We passen ons aan het leven van onze klanten aan. Vooralsnog is het een proef van acht weken. We zijn nog niet bezig met de vraag hoe we hier in de toekomst mee verder gaan”, zegt Arne Lamet daarover aan Distrifood.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.