Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland | RetailDetail

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland
Shutterstock

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Te weinig mogelijkheden

“We zien een bescheiden groei in de winkels, maar in onze huidige opzet biedt dit te weinig mogelijkheden voor een duurzaam bedrijf in de toekomst”, zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh tegen Distrifood.

 

Albert Heijn vindt dat het de keten voldoende tijd heeft gegeven om te groeien in Duitsland, maar dat het nu ziet dat de formule niet voldoende aanslaat. “In de afgelopen jaren hebben we waardevolle kennis opgedaan van de Duitse markt.”

 

Momenteel zijn er zes vestigingen van AH to go in Duitsland, allemaal in de regio Noordrijn-Westfalen. Die zullen in het eerste kwartaal van volgend jaar de deuren sluiten. De exacte sluitingsdag is verschillend van winkel tot winkel, maar vanaf 31 maart 2018 zal AH to go niet meer te vinden zijn in Duitsland.

 

Naast die zes zelfstandige winkels, zijn er ook nog eens vijf vestigingen te vinden bij tankstations van Shell. De eerste opende pas in de zomer van 2016 zijn deuren, maar ook die supermarkten verdwijnen binnenkort.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Prijsconflict tussen Nestlé en Colruyt, Edeka en Intermarché bijna voorbij?

17/04/2018

Colruyt, Edeka en Intermarché komen dichter bij een akkoord in hun prijsconflict met Nestlé: de Zwitserse foodproducent doet toegevingen in een nieuw voorstel. Ondertussen beginnen de voorraden bij de retailers op te geraken.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.