Albert Heijn test de ‘rustig-aan-kassa’ uit

Albert Heijn test ‘rustig-aan-kassa’

Albert Heijn test ‘rustig-aan-kassa’
Albert Heijn

Albert Heijn heeft een proefproject opgestart met een ‘rustig-aan-kassa’. De supermarktketen geeft daarmee gehoor aan de verzuchtingen van klanten die net niét snel willen winkelen en graag tijd maken voor een praatje aan de kassa.

 

Voor ieder wat wils

Mensen de kans geven om hun boodschappen op het gemak in te pakken en af te rekenen, dat is het uitgangspunt van een nieuw soort kassa waarmee Albert Heijn experimenteert in enkele Nederlandse filialen. Aan de ‘rustig-aan-kassa’ hoeven klanten zich niet opgejaagd te voelen door de tijdsdruk die elders geldt en is er tijd voor een praatje of hulp met inpakken, aldus Albert Heijn. Het concept wordt eerst twaalf weken uitgetest en kan daarna in nog meer filialen geïntroduceerd worden.

 

Het experiment is een apart, maar krachtig signaal in tijden waarin supermarktketens vooral komaf willen maken met lange wachtrijen -en tijden aan de kassa. Wereldwijd openen online retailgiganten als JD.com en Amazonkassaloze’ supermarkten en dichter bij huis pakt Spar Colruyt Group files aan de kassa aan met een app om contactloos te betalen. De langzame kassa wil nieuwe technologieën om het afrekenproces te versnellen ook niet vervangen, is te horen bij Albert Heijn: “Er is voor ieder wat wils: een snelle zelfscankassa, een normale kassa en een langzame kassa.”

 

Het zijn overigens niet enkel oudere klanten die het experiment toejuichen: in Albert Heijn Oosterhout sluiten alvast ook veel jonge mensen aan in de rij, om te genieten van een praatje of even tegen de stroom in te gaan en niét meteen de zelfscankassa op te zoeken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.