Albert Heijn vergelijkt prijzen met Aldi | RetailDetail

Albert Heijn vergelijkt prijzen met Aldi

Albert Heijn vergelijkt prijzen met Aldi

Supermarktketen Albert Heijn vergelijkt voor het eerst in de geschiedenis zijn prijzen in het openbaar met die van Aldi. In een advertentie op de voorpagina van De Telegraaf meldt AH dat de prijzen van Coca-Cola bij AH en Aldi identiek zijn.

Coca-Cola voor het eerst te vergelijken

Aldi is in Nederland recent begonnen met de toevoeging van A-merken: behalve verschillende producten in het zoetwarenschap heeft de harddiscounter ook tweeliterflessen Coca-Cola en Coca-Cola Light. In de advertentie meldt Albert Heijn nu dan ook nadrukkelijk dat klanten voor de prijs van de cola niet naar Aldi hoeven te gaan.

 

Voorheen was het voor de grote ketens niet mogelijk om dit soort prijzen met die van Aldi te vergelijken, omdat de Duitse discounter geen A-merken in het assortiment had. Wel werden regelmatig huismerkprijzen vergeleken, terwijl Aldi juist vaak de vergelijking met A-merkproducten trok.

 

Aldi kampt in Nederland met een dalend aantal bezoekers en kelderende omzetten. Naar verwachting wordt de keten dit jaar in Nederland gepasseerd door aartsrivaal Lidl, hoewel die aanzienlijk minder filialen heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.