Albert Heijn vergelijkt prijzen met Aldi | RetailDetail

Albert Heijn vergelijkt prijzen met Aldi

Albert Heijn vergelijkt prijzen met Aldi

Supermarktketen Albert Heijn vergelijkt voor het eerst in de geschiedenis zijn prijzen in het openbaar met die van Aldi. In een advertentie op de voorpagina van De Telegraaf meldt AH dat de prijzen van Coca-Cola bij AH en Aldi identiek zijn.

Coca-Cola voor het eerst te vergelijken

Aldi is in Nederland recent begonnen met de toevoeging van A-merken: behalve verschillende producten in het zoetwarenschap heeft de harddiscounter ook tweeliterflessen Coca-Cola en Coca-Cola Light. In de advertentie meldt Albert Heijn nu dan ook nadrukkelijk dat klanten voor de prijs van de cola niet naar Aldi hoeven te gaan.

 

Voorheen was het voor de grote ketens niet mogelijk om dit soort prijzen met die van Aldi te vergelijken, omdat de Duitse discounter geen A-merken in het assortiment had. Wel werden regelmatig huismerkprijzen vergeleken, terwijl Aldi juist vaak de vergelijking met A-merkproducten trok.

 

Aldi kampt in Nederland met een dalend aantal bezoekers en kelderende omzetten. Naar verwachting wordt de keten dit jaar in Nederland gepasseerd door aartsrivaal Lidl, hoewel die aanzienlijk minder filialen heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.