Albert Heijn vergelijkt prijzen met Aldi | RetailDetail

Albert Heijn vergelijkt prijzen met Aldi

Albert Heijn vergelijkt prijzen met Aldi

Supermarktketen Albert Heijn vergelijkt voor het eerst in de geschiedenis zijn prijzen in het openbaar met die van Aldi. In een advertentie op de voorpagina van De Telegraaf meldt AH dat de prijzen van Coca-Cola bij AH en Aldi identiek zijn.

Coca-Cola voor het eerst te vergelijken

Aldi is in Nederland recent begonnen met de toevoeging van A-merken: behalve verschillende producten in het zoetwarenschap heeft de harddiscounter ook tweeliterflessen Coca-Cola en Coca-Cola Light. In de advertentie meldt Albert Heijn nu dan ook nadrukkelijk dat klanten voor de prijs van de cola niet naar Aldi hoeven te gaan.

 

Voorheen was het voor de grote ketens niet mogelijk om dit soort prijzen met die van Aldi te vergelijken, omdat de Duitse discounter geen A-merken in het assortiment had. Wel werden regelmatig huismerkprijzen vergeleken, terwijl Aldi juist vaak de vergelijking met A-merkproducten trok.

 

Aldi kampt in Nederland met een dalend aantal bezoekers en kelderende omzetten. Naar verwachting wordt de keten dit jaar in Nederland gepasseerd door aartsrivaal Lidl, hoewel die aanzienlijk minder filialen heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top