Albert Heijn verkoopt enkel nog varkensvlees met keurmerk | RetailDetail

Albert Heijn verkoopt enkel nog varkensvlees met keurmerk

Albert Heijn verkoopt enkel nog varkensvlees met keurmerk

Vanaf 1 januari gaat Albert Heijn enkel nog maar varkensvlees verkopen dat minstens één ster heeft van het Beter Leven-keurmerk. Het heeft daarvoor een deal gesloten met vleeswarenproducent Vion Foods.

Good Farming Star

Vion zal het vlees zelf leveren via het eigen concept Good Farming Star, dat vijf jaar geleden werd opgestart en dat dankzij de overeenkomst met Albert Heijn verder kan groeien.

 

Momenteel heeft het een omvang van 1 miljoen varkens, maar dankzij de zekerheid rond de deal met Albert Heijn kan dat aantal flink opgedreven worden. "Dit concept bestaat nu vijf jaar en krijgt door de deal met AH de wind in de zeilen", aldus Frans Stortelder van Vion aan Boerderij.nl.


Het keurmerk zal daarbij niet enkel te vinden zijn op verse vleeswaren, ook bewerkte producten zullen allemaal een ster krijgen. Albert Heijn wil met de overeenkomst opnieuw de 'betrouwbaarste keten van Nederland' worden. Het zal daarom klanten ook nog meer gaan informeren over de herkomst van producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.