Albert Heijn verkoopt enkel nog varkensvlees met keurmerk | RetailDetail

Albert Heijn verkoopt enkel nog varkensvlees met keurmerk

Albert Heijn verkoopt enkel nog varkensvlees met keurmerk

Vanaf 1 januari gaat Albert Heijn enkel nog maar varkensvlees verkopen dat minstens één ster heeft van het Beter Leven-keurmerk. Het heeft daarvoor een deal gesloten met vleeswarenproducent Vion Foods.

Good Farming Star

Vion zal het vlees zelf leveren via het eigen concept Good Farming Star, dat vijf jaar geleden werd opgestart en dat dankzij de overeenkomst met Albert Heijn verder kan groeien.

 

Momenteel heeft het een omvang van 1 miljoen varkens, maar dankzij de zekerheid rond de deal met Albert Heijn kan dat aantal flink opgedreven worden. "Dit concept bestaat nu vijf jaar en krijgt door de deal met AH de wind in de zeilen", aldus Frans Stortelder van Vion aan Boerderij.nl.


Het keurmerk zal daarbij niet enkel te vinden zijn op verse vleeswaren, ook bewerkte producten zullen allemaal een ster krijgen. Albert Heijn wil met de overeenkomst opnieuw de 'betrouwbaarste keten van Nederland' worden. Het zal daarom klanten ook nog meer gaan informeren over de herkomst van producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.