Albert Heijn verkoopt nu ook lelijke groenten | RetailDetail

Albert Heijn verkoopt nu ook lelijke groenten

Albert Heijn verkoopt nu ook lelijke groenten

Supermarktketen Albert Heijn gaat groenten en fruit die niet helemaal voldoen aan de normen verkopen in speciale pakketten. Die producten zullen te krijgen zijn tegen een lagere prijs dan normaal.

Voorlopig enkel online

In supermarkten worden groenten en fruit die niet helemaal aan de schoonheidsidealen voldoen, zoals kromme komkommers, doorgaans niet in de winkelrekken gelegd. Toch beginnen steeds minder klanten zich zorgen te maken om het uiterlijk van dergelijke producten en dus heeft Albert Heijn besloten om ze ook te gaan verkopen.

 

Vanaf woensdag 17 december verkoopt de keten pakketten via de website die bestaan uit zogezegd 'lelijke' groenten en fruit. De prijs van zo'n pakket zou ongeveer een kwart lager liggen dan de normale prijs. Binnenkort moeten de pakketten ook te vinden zijn in de grotere winkels van Albert Heijn.

 

De groenten zullen evenwel niet los verkocht worden in de winkels, omdat het aanbod daarvoor te klein is. Tot nu toe werden die producten verkocht aan andere bedrijven, die ze daarna verwerken in sap, soep of veevoer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.