Albert Heijn vervangt 'Puur & Eerlijk' door AH Biologisch | RetailDetail

Albert Heijn vervangt 'Puur & Eerlijk' door AH Biologisch

Albert Heijn vervangt 'Puur & Eerlijk' door AH Biologisch

Albert Heijn introduceert vandaag een assortiment verse en houdbare producten onder het nieuwe merk AH Biologisch. Dat vervangt AH puur&eerlijk en breidt het assortiment uit met 120 nieuwe producten. Albert Heijn wil zo het segment een impuls geven.

Op naar 1200 bio-producten

Het merk AH Biologisch bestaat uit verse en houdbare producten zoals appels, melk, verse soepen en wijn. Al deze producten hebben het Europese bio-keurmerk. Het assortiment bestaat nu uit bijna 500 producten. Samen met de biologische producten van A-merken en de meer gespecialiseerde biologische merken biedt Albert Heijn in totaal 1.200 biologische producten aan, een aantal dat in de loop van dit jaar nog verder wordt uitgebreid.

 

AH puur&eerlijk stamt uit 1998: toen introduceerde Albert Heijn als eerste supermarkt in Nederland een biologisch eigen merk om meer klanten kennis te laten maken met biologische producten.

 

Volgens AH is voor een groot deel van de kopers van deze producten biologisch meer dan een keurmerk: het staat voor "een gezonde manier van leven en eten met een goed gevoel". Bijna driekwart van de Nederlandse huishoudens koopt biologische producten en een groot deel van hen geeft aan in de toekomst nog vaker te willen kiezen voor biologisch. Meer aandacht en een duidelijkere herkenbaarheid helpen volgens de retailer daarbij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.