Albert Heijn vervangt 'Puur & Eerlijk' door AH Biologisch | RetailDetail

Albert Heijn vervangt 'Puur & Eerlijk' door AH Biologisch

Albert Heijn vervangt 'Puur & Eerlijk' door AH Biologisch

Albert Heijn introduceert vandaag een assortiment verse en houdbare producten onder het nieuwe merk AH Biologisch. Dat vervangt AH puur&eerlijk en breidt het assortiment uit met 120 nieuwe producten. Albert Heijn wil zo het segment een impuls geven.

Op naar 1200 bio-producten

Het merk AH Biologisch bestaat uit verse en houdbare producten zoals appels, melk, verse soepen en wijn. Al deze producten hebben het Europese bio-keurmerk. Het assortiment bestaat nu uit bijna 500 producten. Samen met de biologische producten van A-merken en de meer gespecialiseerde biologische merken biedt Albert Heijn in totaal 1.200 biologische producten aan, een aantal dat in de loop van dit jaar nog verder wordt uitgebreid.

 

AH puur&eerlijk stamt uit 1998: toen introduceerde Albert Heijn als eerste supermarkt in Nederland een biologisch eigen merk om meer klanten kennis te laten maken met biologische producten.

 

Volgens AH is voor een groot deel van de kopers van deze producten biologisch meer dan een keurmerk: het staat voor "een gezonde manier van leven en eten met een goed gevoel". Bijna driekwart van de Nederlandse huishoudens koopt biologische producten en een groot deel van hen geeft aan in de toekomst nog vaker te willen kiezen voor biologisch. Meer aandacht en een duidelijkere herkenbaarheid helpen volgens de retailer daarbij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.