Albert Heijn vervangt 'Puur & Eerlijk' door AH Biologisch

Albert Heijn vervangt 'Puur & Eerlijk' door AH Biologisch

Albert Heijn introduceert vandaag een assortiment verse en houdbare producten onder het nieuwe merk AH Biologisch. Dat vervangt AH puur&eerlijk en breidt het assortiment uit met 120 nieuwe producten. Albert Heijn wil zo het segment een impuls geven.

Op naar 1200 bio-producten

Het merk AH Biologisch bestaat uit verse en houdbare producten zoals appels, melk, verse soepen en wijn. Al deze producten hebben het Europese bio-keurmerk. Het assortiment bestaat nu uit bijna 500 producten. Samen met de biologische producten van A-merken en de meer gespecialiseerde biologische merken biedt Albert Heijn in totaal 1.200 biologische producten aan, een aantal dat in de loop van dit jaar nog verder wordt uitgebreid.

 

AH puur&eerlijk stamt uit 1998: toen introduceerde Albert Heijn als eerste supermarkt in Nederland een biologisch eigen merk om meer klanten kennis te laten maken met biologische producten.

 

Volgens AH is voor een groot deel van de kopers van deze producten biologisch meer dan een keurmerk: het staat voor "een gezonde manier van leven en eten met een goed gevoel". Bijna driekwart van de Nederlandse huishoudens koopt biologische producten en een groot deel van hen geeft aan in de toekomst nog vaker te willen kiezen voor biologisch. Meer aandacht en een duidelijkere herkenbaarheid helpen volgens de retailer daarbij.

Tags: