Albert Heijn verwelkomt Franstalige klanten in Wemmel

Albert Heijn verwelkomt Franstalige klanten in Wemmel
Albert Heijn Wemmel

Met de opening van een winkel in de Brusselse rand verschijnen ook de eerste Franse woordjes in het winkelbeeld van Albert Heijn. Franchisepartner Jan Peeters blijft rotsvast geloven in de toekomst voor de keten in België. 

Tweetalig winkelteam

Vanochtend opende Albert Heijn in faciliteitengemeente Wemmel zijn 37ste vestiging in België: de tweede in Vlaams-Brabant en de vijfde voor franchisenemer Peeters-Govers. De winkel opende in een pand waar fashionretailer A-Mode al een jaar actief is op de eerste verdieping. De vertraging voor Albert Heijn is te wijten aan de fusieperikelen bij Ahold Delhaize

 

In deze supermarkt zal de keten voor het eerst volop Franstalige shoppers over de vloer krijgen. En dat is te merken: een deel van de signalisatie in de winkel is tweetalig. “De voertaal blijft Nederlands,” benadrukt ondernemer Jan Peeters. “Maar we faciliteren toch een stukje de communicatie naar onze Franstalige klanten. We hebben een tweetalig winkelteam aangeworven, wat best wel een uitdaging was. Onze voorkeur ging uit naar Vlamingen die het Frans beheersen, maar we hebben ook enkele Franstalige medewerkers aangeworven die Nederlands spreken.”

 

Geloof in de toekomst

Peeters is enthousiast over de samenwerking met Albert Heijn: “De waarden van de AH sluiten perfect aan bij de vier waarden die wij als familiebedrijf naar voren schuiven: vers, bewust, lokaal en persoonlijk. Met Hollandse prijzen, een verrassend assortiment en glimlachende medewerkers spreken we hier de taal van de klant.”

 

Voor hem hoeft het dan ook niet bij deze winkel in Wemmel te blijven. “We hebben vertrouwen en we zijn ambitieus. Met deze formule kun je echt overal landen. We kunnen zoveel aandacht geven aan de klant.” De media berichten vrij tendentieus over een mogelijk verdwijnen van Albert Heijn in België, vindt Peeters. Net als ondernemers Inse Knoors (AH Genk en Zonhoven) en Nathalie Van Ende (AH Brasschaat, Stabroek en binnenkort Sint-Niklaas) bevestigde hij recent nog zijn geloof in de toekomst, in het meinummer van het Nederlandse vakblad Foodmagazine. Ook tegenover RetailDetail laat hij geen ruimte voor twijfel: “Zo’n winkel kost wel wat, hoor. Ik waag niet zomaar een gok met deze investering!”


 

Actueel winkelconcept

De supermarkt in Wemmel is 1200 m² groot en werd ingericht volgens het meest recente concept van Albert Heijn, zoals dat ook in de Antwerpse Karel Oomsstraat te zien is: dat betekent onder andere houten bakken op de afdeling groenten en fruit en een actuele look voor de afdelingen bakkerij en traiteur.  De ligging aan de Romeinsesteenweg is vlot bereikbaar voor inwoners van Wemmel, Grimbergen en Meise. In de onmiddellijke omgeving bevinden zich ook verkooppunten van Colruyt, Carrefour Market, Delhaize en Lidl.

 

Het was overigens ongeveer een jaar geleden dat Albert Heijn in België nog een winkel opende (in Knokke was dat) maar voor dit jaar staat zeker nog de opening in Sint-Niklaas op het programma. Over verdere projecten in de pijplijn wil de retailer zich echter niet uitspreken. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

10/08/2017

De Amerikaanse tv-ster Oprah Winfrey heeft samen met Kraft Heinz een gamma “gezonde en voedzame soepen en bijgerechten” ontwikkeld. De producten, voorlopig enkel voor de Amerikaanse markt, moeten Kraft Heinz opnieuw aan omzetgroei helpen.

“Eén Antwerpse winkel blokkeert fusie Albert Heijn-Delhaize in België”

10/08/2017

De fusie van Albert Heijn en Delhaize is in België nog altijd niet afgerond. De oorzaak: één Antwerpse winkel raakt maar niet verkocht, zo schrijft De Standaard. En dat één jaar nadat de fusie op groepsniveau beklonken werd.

Topmannen Diageo krijgen lagere bonussen na slechte resultaten

09/08/2017

De Britse drankenproducent Diageo heeft de bonussen van zijn CEO en CFO een stuk verlaagd, nadat het bedrijf er niet in slaagde om de doelstellingen te behalen. Zo wordt de bonus van CEO Ivan Menezes met 35% verminderd.

Ahold Delhaize blijft het moeilijk hebben in België

09/08/2017

Het Belgisch-Nederlandse supermarktbedrijf Ahold Delhaize heeft er een sterk tweede kwartaal opzitten en denkt zelfs meer te kunnen besparen dankzij de fusie dan eerst voorspeld. Langs de andere kant blijft de Belgische tak wel zwak presteren.

Sainsbury’s wil 1.000 jobs schrappen

07/08/2017

Sainsbury’s, de tweede grootste supermarktketen van het Verenigd Koninkrijk, zou plannen hebben om tot duizend kantoorbanen te schrappen. De keten mikt immers op een besparing van 500 miljoen pond (550 miljoen euro).

Eieren met gifstof uit de winkels in Nederland en België

04/08/2017

Supermarkten in Nederland, Duitsland en België hebben toch besloten om een aantal eieren uit de winkelrekken te halen. Bij de vooral Nederlandse pluimveebedrijven waar die eieren vandaan kwamen werd de giftige stof fipronil aangetroffen.

Back to top