Albert Heijn verwelkomt Franstalige klanten in Wemmel

Albert Heijn verwelkomt Franstalige klanten in Wemmel
Albert Heijn Wemmel

Met de opening van een winkel in de Brusselse rand verschijnen ook de eerste Franse woordjes in het winkelbeeld van Albert Heijn. Franchisepartner Jan Peeters blijft rotsvast geloven in de toekomst voor de keten in België. 

Tweetalig winkelteam

Vanochtend opende Albert Heijn in faciliteitengemeente Wemmel zijn 37ste vestiging in België: de tweede in Vlaams-Brabant en de vijfde voor franchisenemer Peeters-Govers. De winkel opende in een pand waar fashionretailer A-Mode al een jaar actief is op de eerste verdieping. De vertraging voor Albert Heijn is te wijten aan de fusieperikelen bij Ahold Delhaize

 

In deze supermarkt zal de keten voor het eerst volop Franstalige shoppers over de vloer krijgen. En dat is te merken: een deel van de signalisatie in de winkel is tweetalig. “De voertaal blijft Nederlands,” benadrukt ondernemer Jan Peeters. “Maar we faciliteren toch een stukje de communicatie naar onze Franstalige klanten. We hebben een tweetalig winkelteam aangeworven, wat best wel een uitdaging was. Onze voorkeur ging uit naar Vlamingen die het Frans beheersen, maar we hebben ook enkele Franstalige medewerkers aangeworven die Nederlands spreken.”

 

Geloof in de toekomst

Peeters is enthousiast over de samenwerking met Albert Heijn: “De waarden van de AH sluiten perfect aan bij de vier waarden die wij als familiebedrijf naar voren schuiven: vers, bewust, lokaal en persoonlijk. Met Hollandse prijzen, een verrassend assortiment en glimlachende medewerkers spreken we hier de taal van de klant.”

 

Voor hem hoeft het dan ook niet bij deze winkel in Wemmel te blijven. “We hebben vertrouwen en we zijn ambitieus. Met deze formule kun je echt overal landen. We kunnen zoveel aandacht geven aan de klant.” De media berichten vrij tendentieus over een mogelijk verdwijnen van Albert Heijn in België, vindt Peeters. Net als ondernemers Inse Knoors (AH Genk en Zonhoven) en Nathalie Van Ende (AH Brasschaat, Stabroek en binnenkort Sint-Niklaas) bevestigde hij recent nog zijn geloof in de toekomst, in het meinummer van het Nederlandse vakblad Foodmagazine. Ook tegenover RetailDetail laat hij geen ruimte voor twijfel: “Zo’n winkel kost wel wat, hoor. Ik waag niet zomaar een gok met deze investering!”


 

Actueel winkelconcept

De supermarkt in Wemmel is 1200 m² groot en werd ingericht volgens het meest recente concept van Albert Heijn, zoals dat ook in de Antwerpse Karel Oomsstraat te zien is: dat betekent onder andere houten bakken op de afdeling groenten en fruit en een actuele look voor de afdelingen bakkerij en traiteur.  De ligging aan de Romeinsesteenweg is vlot bereikbaar voor inwoners van Wemmel, Grimbergen en Meise. In de onmiddellijke omgeving bevinden zich ook verkooppunten van Colruyt, Carrefour Market, Delhaize en Lidl.

 

Het was overigens ongeveer een jaar geleden dat Albert Heijn in België nog een winkel opende (in Knokke was dat) maar voor dit jaar staat zeker nog de opening in Sint-Niklaas op het programma. Over verdere projecten in de pijplijn wil de retailer zich echter niet uitspreken. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Back to top