Albert Heijn zet bonen centraal in pop-upwinkel | RetailDetail

Albert Heijn zet bonen centraal in pop-upwinkel

Albert Heijn zet bonen centraal in pop-upwinkel

Albert Heijn heeft deze week een pop-upwinkel met bonen op het Gelderlandplein in Amsterdam. Consumenten kunnen hier tot en met zondag ontdekken wat ze met bonen kunnen maken. Ze kunnen er ook onder andere bonenburgers en bonenspreads proeven.

Koken en proeven

De bonenwinkel naast de Albert Heijn XL werd gisteren geopend door 'bonenambassadeurs' Luc Kusters (kok van Restaurant Bolenius, het beste groenterestaurant van 2015) en foodie Miljuschka Witzenhausen. In de tijdelijke locatie met bonenbar kookt Herman den Blijker vandaag een bonengerecht.

 

De Nederlandse consument eet weinig bonen, vergeleken met andere landen: “Dat komt onder andere omdat we het lastig om vinden bonen lekker klaar te maken” zegt Stefan van Kastanja, verantwoordelijk voor peulvruchten bij Albert Heijn. “Daarom zetten we de bonen dit jaar extra in de schijnwerpers.”

 

Nieuwe producten  

“Deze dagen doen we dat met de pop-upwinkel en over een paar weken met nieuwe producten, bijvoorbeeld bijzondere bonenmixen met edamameboontjes, witte bonen en grote kidneybonen. Later dit jaar organiseren we bonenproeverijen in winkels en staat de Allerhande vol boneninspiratie”, vertelt Van Kastanja.

 

In dit Internationale Jaar van de Boon, uitgeroepen door de Verenigde Naties, gaat er meer aandacht uit naar de peulvrucht. De markt van peulvruchten groeide dit eerste half jaar met 15% en zelfs 20% bij Albert Heijn. Vooral boonsoorten zoals zwarte bonen, kidneybonen en kikkererwten groeien hard volgens de formule.

 

Bonen zijn nochtans een rijke voedingsbron: ze bevatten veel eiwitten, vitaminen en aminozuren, zijn caloriearm en verlagen de cholesterol. Het Voedingscentrum adviseert in de Schijf van Vijf om wekelijks peulvruchten te eten. Bonen hebben daarnaast een lage milieubelasting en ze verrijken de bodem door de teelt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.