Albert Heijn zet speciale ramadan-display in winkels | RetailDetail

Albert Heijn zet speciale ramadan-display in winkels

Albert Heijn zet speciale ramadan-display in winkels

Supermarktketen Albert Heijn heeft een speciale display ontwikkeld voor de ramadan-periode, die de komende vier weken in een deel van de vestigingen van de marktleider onder de Nederlandse supermarkten zal staan.

Niet landelijk, om niemand te bruuskeren

De display wordt ondersteund met de slogan 'Alles voor de Ramadan. Gewoon bij Albert Heijn'. "Het assortiment moet aansluiten op de wensen van de buurt, dus we gaan dit niet landelijk uitrollen", zegt AH-woordvoerder Dagna Hoogkamer tegen Distrifood over de introductie.


Het assortiment bestaat uit zeventien verschillende producten die AH normaal niet aanbiedt, waaronder zoetwaren en gedroogd fruit. "Vorig jaar hebben we er voor gekozen om het assortiment al wat prominenter te presenteren. Dit jaar proberen we voor het eerst een display uit", aldus de woordvoerder.


De ramadan is de traditionele vastenmaand voor moslims, die deze week is begonnen. Hierbij mag van zonsopgang tot zonsondergang niets gegeten worden. De periode wordt afgesloten met het Suikerfeest.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.