Albert Heijn zet speciale ramadan-display in winkels

Albert Heijn zet speciale ramadan-display in winkels

Supermarktketen Albert Heijn heeft een speciale display ontwikkeld voor de ramadan-periode, die de komende vier weken in een deel van de vestigingen van de marktleider onder de Nederlandse supermarkten zal staan.

Niet landelijk, om niemand te bruuskeren

De display wordt ondersteund met de slogan 'Alles voor de Ramadan. Gewoon bij Albert Heijn'. "Het assortiment moet aansluiten op de wensen van de buurt, dus we gaan dit niet landelijk uitrollen", zegt AH-woordvoerder Dagna Hoogkamer tegen Distrifood over de introductie.


Het assortiment bestaat uit zeventien verschillende producten die AH normaal niet aanbiedt, waaronder zoetwaren en gedroogd fruit. "Vorig jaar hebben we er voor gekozen om het assortiment al wat prominenter te presenteren. Dit jaar proberen we voor het eerst een display uit", aldus de woordvoerder.


De ramadan is de traditionele vastenmaand voor moslims, die deze week is begonnen. Hierbij mag van zonsopgang tot zonsondergang niets gegeten worden. De periode wordt afgesloten met het Suikerfeest.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Back to top