Albert Heijn zet speciale ramadan-display in winkels | RetailDetail

Albert Heijn zet speciale ramadan-display in winkels

Albert Heijn zet speciale ramadan-display in winkels

Supermarktketen Albert Heijn heeft een speciale display ontwikkeld voor de ramadan-periode, die de komende vier weken in een deel van de vestigingen van de marktleider onder de Nederlandse supermarkten zal staan.

Niet landelijk, om niemand te bruuskeren

De display wordt ondersteund met de slogan 'Alles voor de Ramadan. Gewoon bij Albert Heijn'. "Het assortiment moet aansluiten op de wensen van de buurt, dus we gaan dit niet landelijk uitrollen", zegt AH-woordvoerder Dagna Hoogkamer tegen Distrifood over de introductie.


Het assortiment bestaat uit zeventien verschillende producten die AH normaal niet aanbiedt, waaronder zoetwaren en gedroogd fruit. "Vorig jaar hebben we er voor gekozen om het assortiment al wat prominenter te presenteren. Dit jaar proberen we voor het eerst een display uit", aldus de woordvoerder.


De ramadan is de traditionele vastenmaand voor moslims, die deze week is begonnen. Hierbij mag van zonsopgang tot zonsondergang niets gegeten worden. De periode wordt afgesloten met het Suikerfeest.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.