Albert Heijn zet speciale ramadan-display in winkels | RetailDetail

Albert Heijn zet speciale ramadan-display in winkels

Albert Heijn zet speciale ramadan-display in winkels

Supermarktketen Albert Heijn heeft een speciale display ontwikkeld voor de ramadan-periode, die de komende vier weken in een deel van de vestigingen van de marktleider onder de Nederlandse supermarkten zal staan.

Niet landelijk, om niemand te bruuskeren

De display wordt ondersteund met de slogan 'Alles voor de Ramadan. Gewoon bij Albert Heijn'. "Het assortiment moet aansluiten op de wensen van de buurt, dus we gaan dit niet landelijk uitrollen", zegt AH-woordvoerder Dagna Hoogkamer tegen Distrifood over de introductie.


Het assortiment bestaat uit zeventien verschillende producten die AH normaal niet aanbiedt, waaronder zoetwaren en gedroogd fruit. "Vorig jaar hebben we er voor gekozen om het assortiment al wat prominenter te presenteren. Dit jaar proberen we voor het eerst een display uit", aldus de woordvoerder.


De ramadan is de traditionele vastenmaand voor moslims, die deze week is begonnen. Hierbij mag van zonsopgang tot zonsondergang niets gegeten worden. De periode wordt afgesloten met het Suikerfeest.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top