Albert Heijn zet WhatsApp in voor kerstdiner | RetailDetail

Albert Heijn zet WhatsApp in voor kerstdiner

Albert Heijn zet WhatsApp in voor kerstdiner

Supermarktketen Albert Heijn gaat zijn klanten helpen bij het maken van het kerstdiner. Daar gaat het de berichtendienst WhatsApp voor inzetten. Klanten kunnen op 24, 25 en 26 december hun vragen naar een speciaal nummer sturen.

Stressonderzoek

Albert Heijn hoopt zo de stress tijdens het bereiden van de feestmaaltijd flink te verminderen. Tijdens een 'kerstkook- en stressonderzoek' dat werd uitgevoerd bij meer dan 1.000 Nederlanders kwam immers naar boven dat vier op de tien Nederlanders tijdens het maken van het kerstdiner last heeft van stress.

 

65 procent van de ondervraagden gaf zelfs toe dat het kerstdiner al eens mislukt was. Het meest voorkomende probleem is daarbij een verbrande maaltijd. Ook de gaartijd van vlees en andere gerechten blijkt een moeilijk op te lossen mysterie.


Daarom zal het team van Allerhande op 24, 25 en 26 december tussen tien uur 's morgens en tien uur 's avonds klaarzitten om alle vragen van gestresseerde koks te beantwoorden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.