Albert Heijn zet WhatsApp in voor kerstdiner

Albert Heijn zet WhatsApp in voor kerstdiner

Supermarktketen Albert Heijn gaat zijn klanten helpen bij het maken van het kerstdiner. Daar gaat het de berichtendienst WhatsApp voor inzetten. Klanten kunnen op 24, 25 en 26 december hun vragen naar een speciaal nummer sturen.

Stressonderzoek

Albert Heijn hoopt zo de stress tijdens het bereiden van de feestmaaltijd flink te verminderen. Tijdens een 'kerstkook- en stressonderzoek' dat werd uitgevoerd bij meer dan 1.000 Nederlanders kwam immers naar boven dat vier op de tien Nederlanders tijdens het maken van het kerstdiner last heeft van stress.

 

65 procent van de ondervraagden gaf zelfs toe dat het kerstdiner al eens mislukt was. Het meest voorkomende probleem is daarbij een verbrande maaltijd. Ook de gaartijd van vlees en andere gerechten blijkt een moeilijk op te lossen mysterie.


Daarom zal het team van Allerhande op 24, 25 en 26 december tussen tien uur 's morgens en tien uur 's avonds klaarzitten om alle vragen van gestresseerde koks te beantwoorden.

Tags: