Albert Heijn ziet meer omzet in ramadan | RetailDetail

Albert Heijn ziet meer omzet in ramadan

Albert Heijn ziet meer omzet in ramadan

Supermarktketen Albert Heijn gaat het aantal speciale ramadan-displays uitbreiden. Afgelopen jaar experimenteerde de supermarktketen bij veertig supermarkten met het speciale assortiment, dit jaar staan de displays bij 220 vestigingen.

Nederlandse ketens in ramadan-spagaat

De marktleider onder de Nederlandse supermarkten is daarmee één van de prominentste partijen die inspeelt op het religieuze feest voor moslims. Het speciale assortiment is te koop bij winkels in gebieden waar veel moslims wonen. Hema is een andere keten die duidelijk zichtbaar extra assortiment verkoopt. Andere ketens komen wel met speciaal assortiment, maar melden niet nadrukkelijk dat dit te maken heeft met de ramadan.

 

Winkelketens zitten op dit vlak in Nederland in een spagaat: aan de ene kant vormen de bijna één miljoen moslims een zeer aantrekkelijke doelgroep, die in de heilige maand en het afsluitende Suikerfeest extra geld uitgeeft. Aan de andere kant is er in Nederland sprake van ergernis over moslims bij delen van de rest van de bevolking. Het succes van een partij als de PVV is voor een deel op dat gevoel gestoeld.

 

Het speciale schap van Albert Heijn verkoopt onder meer een assortiment speciale zoetigheden, dadels en pistachenootjes. Volgens de supermarktketen is dit assortiment ook bij overige klanten populair. Een woordvoerder noemt in het AD de uitbreiding van het aantal ramadan-displays logisch: "De AH is een winkel voor iedereen, en we proberen met ons assortiment zo goed mogelijk aan te sluiten op de buurt waar we zijn gevestigd." De displays zijn vanaf dinsdag te vinden in de winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top