Albert.nl zet koers richting België | RetailDetail

Albert.nl zet koers richting België

Albert.nl zet koers richting België

Albert Heijn breidt het bezorggebied van zijn webservice Albert.nl verder uit tot aan de Belgische grens. Daardoor bereikt de online supermarkt intussen 67 procent van de Nederlandse huishoudens.

Tweede uitbreiding in paar maanden

De uitbreiding betreft 230.000 huishoudens rond de Belgische grens, rondom Nijmegen en in het rivierengebied boven Zaltbommel, zegt Dagna Hoogkamer van Albert Heijn tegen vakblad Twinkle. Daarmee breidt AH het bezorggebied van de websupermarkt voor de tweede keer in een half jaar sterk uit: in oktober 2012 werd het bezorggebied al uitgebreid in Gelderland, Noord-Holland en Flevoland.

 

De groeispurt komt na enkele jaren van stilstand, waarin het bereik beperkt bleef tot het grootste deel van de Randstad en enkele stedelijke gebieden. De opening van een nieuw distributiecentrum voor online boodschappen in Almere vorig jaar maakt de groei mogelijk. AH zet voor de online supermarkt in op een combinatie van bezorgen en afhaalpunten. Vooralsnog is de onderneming met grote voorsprong marktleider op het gebied van online boodschappen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.