Albert.nl zet koers richting België

Albert.nl zet koers richting België

Albert Heijn breidt het bezorggebied van zijn webservice Albert.nl verder uit tot aan de Belgische grens. Daardoor bereikt de online supermarkt intussen 67 procent van de Nederlandse huishoudens.

Tweede uitbreiding in paar maanden

De uitbreiding betreft 230.000 huishoudens rond de Belgische grens, rondom Nijmegen en in het rivierengebied boven Zaltbommel, zegt Dagna Hoogkamer van Albert Heijn tegen vakblad Twinkle. Daarmee breidt AH het bezorggebied van de websupermarkt voor de tweede keer in een half jaar sterk uit: in oktober 2012 werd het bezorggebied al uitgebreid in Gelderland, Noord-Holland en Flevoland.

 

De groeispurt komt na enkele jaren van stilstand, waarin het bereik beperkt bleef tot het grootste deel van de Randstad en enkele stedelijke gebieden. De opening van een nieuw distributiecentrum voor online boodschappen in Almere vorig jaar maakt de groei mogelijk. AH zet voor de online supermarkt in op een combinatie van bezorgen en afhaalpunten. Vooralsnog is de onderneming met grote voorsprong marktleider op het gebied van online boodschappen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top