Albert.nl zet koers richting België

Albert.nl zet koers richting België

Albert Heijn breidt het bezorggebied van zijn webservice Albert.nl verder uit tot aan de Belgische grens. Daardoor bereikt de online supermarkt intussen 67 procent van de Nederlandse huishoudens.

Tweede uitbreiding in paar maanden

De uitbreiding betreft 230.000 huishoudens rond de Belgische grens, rondom Nijmegen en in het rivierengebied boven Zaltbommel, zegt Dagna Hoogkamer van Albert Heijn tegen vakblad Twinkle. Daarmee breidt AH het bezorggebied van de websupermarkt voor de tweede keer in een half jaar sterk uit: in oktober 2012 werd het bezorggebied al uitgebreid in Gelderland, Noord-Holland en Flevoland.

 

De groeispurt komt na enkele jaren van stilstand, waarin het bereik beperkt bleef tot het grootste deel van de Randstad en enkele stedelijke gebieden. De opening van een nieuw distributiecentrum voor online boodschappen in Almere vorig jaar maakt de groei mogelijk. AH zet voor de online supermarkt in op een combinatie van bezorgen en afhaalpunten. Vooralsnog is de onderneming met grote voorsprong marktleider op het gebied van online boodschappen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top