Albert.nl zet koers richting België | RetailDetail

Albert.nl zet koers richting België

Albert.nl zet koers richting België

Albert Heijn breidt het bezorggebied van zijn webservice Albert.nl verder uit tot aan de Belgische grens. Daardoor bereikt de online supermarkt intussen 67 procent van de Nederlandse huishoudens.

Tweede uitbreiding in paar maanden

De uitbreiding betreft 230.000 huishoudens rond de Belgische grens, rondom Nijmegen en in het rivierengebied boven Zaltbommel, zegt Dagna Hoogkamer van Albert Heijn tegen vakblad Twinkle. Daarmee breidt AH het bezorggebied van de websupermarkt voor de tweede keer in een half jaar sterk uit: in oktober 2012 werd het bezorggebied al uitgebreid in Gelderland, Noord-Holland en Flevoland.

 

De groeispurt komt na enkele jaren van stilstand, waarin het bereik beperkt bleef tot het grootste deel van de Randstad en enkele stedelijke gebieden. De opening van een nieuw distributiecentrum voor online boodschappen in Almere vorig jaar maakt de groei mogelijk. AH zet voor de online supermarkt in op een combinatie van bezorgen en afhaalpunten. Vooralsnog is de onderneming met grote voorsprong marktleider op het gebied van online boodschappen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.