Aldi begint verkoop Mars en Snickers | RetailDetail

Aldi begint verkoop Mars en Snickers

Aldi begint verkoop Mars en Snickers

Het A-merkoffensief van Aldi in Nederland is begonnen. De harddiscounter is afgelopen week begonnen met de verkoop van de merken Mars en Snickers.

Duitsland achterna met klein stapje

Het betreft geen test, maar er zijn ook geen plannen om het assortiment uit te breiden met meer producten. Het gaat om de multipacks met de snackrepen die in Duitsland al bij Aldi Süd te koop zijn. Aldi Nederland valt onder het conservatievere Aldi Nord. Een woordvoerder van Mars Nederland bevestigt de ontwikkeling tegenover Distrifood: "Wij zijn er blij mee. Het is voor ons een additioneel verkooppunt."

 

Over de opname van A-merken bij Aldi in Nederland werd al langere tijd gespeculeerd. Aldi Nord is bezig met een grootschalige operatie om de winkels en het assortiment te moderniseren. Daar past ook een beperkte instroom van A-merken bij. Die ontwikkeling hebben concurrent Lidl en zusterketen Aldi Süd al enige tijd geleden doorgemaakt. Mars en Snickers zijn omgerekend naar de kiloprijs tussen de 7 en 9,5 procent goedkoper dan bij Albert Heijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.