Aldi begint verkoop Mars en Snickers

Aldi begint verkoop Mars en Snickers

Het A-merkoffensief van Aldi in Nederland is begonnen. De harddiscounter is afgelopen week begonnen met de verkoop van de merken Mars en Snickers.

Duitsland achterna met klein stapje

Het betreft geen test, maar er zijn ook geen plannen om het assortiment uit te breiden met meer producten. Het gaat om de multipacks met de snackrepen die in Duitsland al bij Aldi Süd te koop zijn. Aldi Nederland valt onder het conservatievere Aldi Nord. Een woordvoerder van Mars Nederland bevestigt de ontwikkeling tegenover Distrifood: "Wij zijn er blij mee. Het is voor ons een additioneel verkooppunt."

 

Over de opname van A-merken bij Aldi in Nederland werd al langere tijd gespeculeerd. Aldi Nord is bezig met een grootschalige operatie om de winkels en het assortiment te moderniseren. Daar past ook een beperkte instroom van A-merken bij. Die ontwikkeling hebben concurrent Lidl en zusterketen Aldi Süd al enige tijd geleden doorgemaakt. Mars en Snickers zijn omgerekend naar de kiloprijs tussen de 7 en 9,5 procent goedkoper dan bij Albert Heijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top