Aldi breidt aantal A-merken uit

Aldi breidt aantal A-merken uit

Harddiscounter Aldi heeft zijn assortiment A-merken uitgebreid met producten van fabrikant Ferrero. Het gaat om Nutella, Kinder Bueno en Kinder Chocolade.

Blije gezichten bij Ferrero

Eerder al sloot de grootste harddiscountketen van Nederland al soortgelijke overeenkomsten met Mars en Coca-Cola. De opname van A-merkproducten past in de vernieuwde strategie van Aldi Nord. Ferrero heeft ook in andere landen al overeenkomsten met Aldi.



Commercieel directeur Ronald Kloppert van Ferrero Nederland is blij met de overeenkomst: "Een van onze doelstellingen is uiteraard om onze producten in zo veel mogelijk verkooppunten aan te bieden aan onze consumenten, om daar te zijn waar hij zijn boodschappen doet. Onze aanwezigheid bij Aldi garandeert een nog grotere distributie van onze producten en dit kan alleen maar positief zijn voor Ferrero."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Back to top