Aldi breidt aantal A-merken uit

Aldi breidt aantal A-merken uit

Harddiscounter Aldi heeft zijn assortiment A-merken uitgebreid met producten van fabrikant Ferrero. Het gaat om Nutella, Kinder Bueno en Kinder Chocolade.

Blije gezichten bij Ferrero

Eerder al sloot de grootste harddiscountketen van Nederland al soortgelijke overeenkomsten met Mars en Coca-Cola. De opname van A-merkproducten past in de vernieuwde strategie van Aldi Nord. Ferrero heeft ook in andere landen al overeenkomsten met Aldi.



Commercieel directeur Ronald Kloppert van Ferrero Nederland is blij met de overeenkomst: "Een van onze doelstellingen is uiteraard om onze producten in zo veel mogelijk verkooppunten aan te bieden aan onze consumenten, om daar te zijn waar hij zijn boodschappen doet. Onze aanwezigheid bij Aldi garandeert een nog grotere distributie van onze producten en dit kan alleen maar positief zijn voor Ferrero."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top