Aldi gaat Chinese webshop lanceren | RetailDetail

Aldi gaat Chinese webshop lanceren

Aldi gaat Chinese webshop lanceren

De Duitse discounter Aldi heeft het plan opgevat om China te veroveren en gaat als eerste stap een Chinese webshop lanceren. Het Duitse bedrijf gaat zo de concurrentie aan met lokale reuzen Alibaba en JD.com.

Bevoorrading vanuit Australië

Voor de nieuwe webshop gaan de Duitsers gebruik maken van het Australische dochterbedrijf Aldi Stores. Een aantal Australische leveranciers zijn dan ook al op de hoogte gebracht van de plannen, zodat ze hun verpakkingen en etiketten waar nodig kunnen aanpassen.

 

Het bedrijf wil met zijn webshop ook verder gaan dan enkele andere Europese ketens, die voornamelijk Europese specialiteiten bieden voor de rijkere Chinese consumenten. Aldi wil een volledig assortiment bieden, met lokale producten, waarbij een aantal Duitse producten als extraatje worden gezien.

 

Zonder hulp

Het is trouwens de eerste keer dat Aldi de stap naar een nieuwe markt maakt, zonder er eerst fysieke winkels te openen. Dat wil echter niet zeggen dat er nooit fysieke winkels de deuren zullen openen in China, wordt er meteen bijgevoegd.

 

Het blijft echter afwachten of Aldi op zijn eentje de meer dan 450 miljoen online klanten in China kan bereiken. Een aantal andere Westerse ketens hebben het eerder geprobeerd, maar hebben daarna besloten om toch maar de handen in elkaar te slaan met Alibaba of JD.com, die samen zowat de hele Chinese online markt beheersen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.