Aldi gaat Chinese webshop lanceren | RetailDetail

Aldi gaat Chinese webshop lanceren

Aldi gaat Chinese webshop lanceren

De Duitse discounter Aldi heeft het plan opgevat om China te veroveren en gaat als eerste stap een Chinese webshop lanceren. Het Duitse bedrijf gaat zo de concurrentie aan met lokale reuzen Alibaba en JD.com.

Bevoorrading vanuit Australië

Voor de nieuwe webshop gaan de Duitsers gebruik maken van het Australische dochterbedrijf Aldi Stores. Een aantal Australische leveranciers zijn dan ook al op de hoogte gebracht van de plannen, zodat ze hun verpakkingen en etiketten waar nodig kunnen aanpassen.

 

Het bedrijf wil met zijn webshop ook verder gaan dan enkele andere Europese ketens, die voornamelijk Europese specialiteiten bieden voor de rijkere Chinese consumenten. Aldi wil een volledig assortiment bieden, met lokale producten, waarbij een aantal Duitse producten als extraatje worden gezien.

 

Zonder hulp

Het is trouwens de eerste keer dat Aldi de stap naar een nieuwe markt maakt, zonder er eerst fysieke winkels te openen. Dat wil echter niet zeggen dat er nooit fysieke winkels de deuren zullen openen in China, wordt er meteen bijgevoegd.

 

Het blijft echter afwachten of Aldi op zijn eentje de meer dan 450 miljoen online klanten in China kan bereiken. Een aantal andere Westerse ketens hebben het eerder geprobeerd, maar hebben daarna besloten om toch maar de handen in elkaar te slaan met Alibaba of JD.com, die samen zowat de hele Chinese online markt beheersen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.