Aldi investeert 300 miljoen pond in Britse winkels

Aldi investeert 350 miljoen in Britse winkels

Aldi investeert 350 miljoen in Britse winkels

Aldi gaat volgend jaar 300 miljoen pond (350 miljoen euro) investeren in de eigen winkels. Dat liet het verstaan bij de bekendmaking van de jaarcijfers van het voorbije jaar, waarin het een recordomzet haalde.

70 nieuwe winkels

Aldi UK haalde in 2015 een omzet van 7,7 miljard pond (net geen negen miljard euro). Dat is een groei van 12% en ook meteen een record voor de discounter in het Verenigd Koninkrijk. De operationele winst daalde wel met 1,8% naar 255,6 miljoen pond (295 miljoen euro), wat volgens Aldi te wijten is aan de grote investeringen. Ook volgend jaar zal er fors geïnvesteerd worden, om zo verder te blijven groeien.

 

De investering van 300 miljoen pond zal gebruikt worden voor de opening van zeventig nieuwe winkels en de renovatie van nog eens 100 winkels. Aldi heeft eerder al het doel gesteld om tegen 2022 duizend winkels te hebben in het Verenigd Koninkrijk, momenteel staat de teller op 785 filialen. De nieuwe winkels zullen trouwens gebruik maken van een nieuw concept, dat werd ontwikkeld op basis van een vragenronde bij meer dan 50.000 klanten van Aldi. Zo krijgen grote delen van de winkels een nieuwe invulling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).