Aldi investeert 40 miljoen in Brusselse winkels | RetailDetail

Aldi investeert 40 miljoen in Brusselse winkels

Aldi investeert 40 miljoen in Brusselse winkels
Foto Aldi

De voorbije jaren investeerde harddiscounter Aldi bijna 30 miljoen in de vernieuwing van zijn Brusselse winkels, maar nu schakelt de keten nog een versnelling hoger: tot 2020 pompt ze nog eens 40 miljoen euro in negen Brusselse projecten.

 

Motor voor de wijk

In Oudergem opent op 26 juni een gloednieuwe Aldi, met een parking op het straatniveau. Een rolpad of lift brengt de klanten naar de winkel, die zich op de eerste verdieping bevindt. Boven en naast de winkelruimte bevinden zich 51 appartementen. Het project is een perfect voorbeeld van stedelijke integratie, waarbij een supermarkt de motor wordt voor de hele wijk, meent algemeen directeur Erik Winters van de hoofdzetel Aldi Zemst: “De winkel gaat volledig op in de wijk. We hebben een beroep gedaan op dezelfde architect, we gebruiken dezelfde bouwstijl als de naburige gebouwen, we zorgen ervoor dat de vrachtwagen binnenin ons gebouw kan lossen, we hebben groendaken aangelegd…”

 

Naast het project in Oudergem staan er ook projecten op stapel in Ukkel (nieuwe winkel), Vorst (nieuwe winkel), Anderlecht (uitbreiding van een bestaande winkel) en Elsene (uitbreiding bestaande winkel). Ook zijn er concrete plannen in Laken, Schaarbeek (twee projecten) en Koekelberg. De winkel in Ukkel opent al op 4 juli: een oude garage werd er omgevormd tot een moderne winkel van 1.200 m². Op vraag van de gemeente werden de oorspronkelijke gevel én het dak behouden, de rest van het gebouw werd vanaf nul heropgebouwd. Zonnepanelen, een groendak en warmterecuperatie zijn van bij de start aanwezig.

 

Aldi heeft momenteel twintig winkels in Brussel, in zowat alle wijken. De aanpak van de retailer inspireert ook de buitenlandse collega’s: de manier waarop het filiaal in de Wandstraat in Laken elke vierkante centimeter benut, werd intussen al gekopieerd in twee Parijse winkels, meldt Geert De Roy, manager immobiliën en expansie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.