Aldi kleedt medewerkers in biokatoen | RetailDetail

Aldi kleedt medewerkers in biokatoen

Aldi kleedt medewerkers in biokatoen
Foto Aldi

Alle winkelmedewerkers van de supermarktketen krijgen nieuwe en duurzame winkelkledij. Het initiatief kadert in de grote ombouwoperatie van de discounter en illustreert ook het duurzame inkoopbeleid van Aldi.

 

In Aldi-blauw

De huidige werkkledij van de Aldi-winkelmedewerkers wordt vervangen door een nieuwe collectie in het typische Aldi-blauw: hemden of blouses (met en zonder mouwen), jeansbroeken, fleecejasjes (met en zonder mouwen) en een heuptasje. Zo kunnen de medewerkers zowel bij warm als koud weer comfortabel en aangenaam werken.

 

De make-over is een onderdeel van de grote ombouwoperatie die Aldi eind maart aankondigde. Het komende anderhalf jaar worden de 450 Belgische winkels heringericht met grotere nadruk op vers en met meer winkelcomfort voor de klant. Het winkelpersoneel kan dan niet achter blijven: naast de reeds aangekondigde personeelsuitbreiding (450 extra medewerkers), krijgt elk van de ruim 5.000 winkelmedewerkers de komende weken nieuwe, gerestylede werkkledij.

 

Modieus en duurzaam

‘Met de vernieuwing van onze kledij slaan we meerdere vliegen in één klap’, zegt verantwoordelijke Sofie Gowy. “Niet alleen is de nieuwe werkkledij comfortabeler, trendy en modieus. Alle hemden en broeken zijn bovendien gemaakt van biokatoen, en alle kledij voldoet aan de strengste kwaliteitseisen.” De nieuwe werkkledij past daarmee volledig in het duurzame inkoopbeleid van de retailer.

 

De winkelketen wil vervuilende chemische stoffen in de textielindustrie tegen 2020 volledig vervangen door onschadelijke alternatieven en het afvalwater van de fabrieken kwalitatief verbeteren. Aldi respecteert ook de BSCI-gedragscode inzake arbeidsvoorwaarden en veiligheidsomstandigheden in de productievestigingen. De eigen kwaliteitsdienst in Hongkong ziet toe op de strenge richtlijnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.