Aldi lanceert nieuwe keurmerk voor dierenwelzijn

Aldi lanceert nieuw keurmerk voor dierenwelzijn

Aldi lanceert nieuw keurmerk voor dierenwelzijn

Aldi lanceert het keurmerk ‘Für Mehr Tierschutz’ (Voor meer dierenwelzijn), dat vanaf midden dit jaar in gebruik wordt genomen op een aantal zuivelproducten bij zowel Aldi Nord als Aldi Süd.

Strenger dan wettelijke voorschriften

De voorwaarden van het keurmerk zijn strenger dan de huidige wettelijke voorschriften rond het houden van vee en werden ontwikkeld door de Duitse bond voor dierenwelzijn, in samenspraak met experten uit de landbouw-, retail- en zuivelwereld.

 

Om het keurmerk te ontvangen, moeten de producenten al hun koeien onder andere toegang geven tot zes vierkante meter overdekte ruimte en moeten er zwangerschapstesten worden uitgevoerd voor een koe geslacht wordt.

 

“We zijn heel tevreden dat Aldi Nord en Aldi Süd deze weg met ons willen volgen”, zegt Thomas Schröder, voorzitter van de Deutschen Tierschutzbund. “We hopen dat andere bedrijven dit goede voorbeeld zullen volgen, om zo te voldoen aan hun verantwoordelijkheid en de wens van de consument om het welzijn van dieren te verbeteren.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.