Aldi lanceert nieuwe keurmerk voor dierenwelzijn

Aldi lanceert nieuw keurmerk voor dierenwelzijn

Aldi lanceert nieuw keurmerk voor dierenwelzijn

Aldi lanceert het keurmerk ‘Für Mehr Tierschutz’ (Voor meer dierenwelzijn), dat vanaf midden dit jaar in gebruik wordt genomen op een aantal zuivelproducten bij zowel Aldi Nord als Aldi Süd.

Strenger dan wettelijke voorschriften

De voorwaarden van het keurmerk zijn strenger dan de huidige wettelijke voorschriften rond het houden van vee en werden ontwikkeld door de Duitse bond voor dierenwelzijn, in samenspraak met experten uit de landbouw-, retail- en zuivelwereld.

 

Om het keurmerk te ontvangen, moeten de producenten al hun koeien onder andere toegang geven tot zes vierkante meter overdekte ruimte en moeten er zwangerschapstesten worden uitgevoerd voor een koe geslacht wordt.

 

“We zijn heel tevreden dat Aldi Nord en Aldi Süd deze weg met ons willen volgen”, zegt Thomas Schröder, voorzitter van de Deutschen Tierschutzbund. “We hopen dat andere bedrijven dit goede voorbeeld zullen volgen, om zo te voldoen aan hun verantwoordelijkheid en de wens van de consument om het welzijn van dieren te verbeteren.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.