Aldi Nederland begint met Coca-Cola | RetailDetail

Aldi Nederland begint met Coca-Cola

Aldi Nederland begint met Coca-Cola

Prijsvechter Aldi is deze week begonnen met de verkoop van Coca-Cola. Daarmee krijgt de strategie van de discounter om meer A-merken op te nemen in het assortiment meer vorm.

Merkenstrategie krijgt vorm

Coca-Cola levert aan Aldi niet de meestverkochte flessen: alleen de variant van twee liter in regular, light en zero is te koop bij Aldi. Het is de bedoeling dat alle bijna vijfhonderd Aldi-vestigingen aan het eind van de week voorzien zijn van het nieuwe assortiment.

 

Aldi begon enkele weken geleden al met zoetwaren van A-merken. Daarmee stapt de formule in Nederland af van het strakke beleid waarbij louter producten zonder fancy label worden verkocht. In andere landen was Aldi al eerder met A-merken begonnen. Coca-Cola heeft de andere supermarktketens vooraf op de hoogte gesteld van de levering aan Aldi.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.