Aldi Nederland begint met Coca-Cola | RetailDetail

Aldi Nederland begint met Coca-Cola

Aldi Nederland begint met Coca-Cola

Prijsvechter Aldi is deze week begonnen met de verkoop van Coca-Cola. Daarmee krijgt de strategie van de discounter om meer A-merken op te nemen in het assortiment meer vorm.

Merkenstrategie krijgt vorm

Coca-Cola levert aan Aldi niet de meestverkochte flessen: alleen de variant van twee liter in regular, light en zero is te koop bij Aldi. Het is de bedoeling dat alle bijna vijfhonderd Aldi-vestigingen aan het eind van de week voorzien zijn van het nieuwe assortiment.

 

Aldi begon enkele weken geleden al met zoetwaren van A-merken. Daarmee stapt de formule in Nederland af van het strakke beleid waarbij louter producten zonder fancy label worden verkocht. In andere landen was Aldi al eerder met A-merken begonnen. Coca-Cola heeft de andere supermarktketens vooraf op de hoogte gesteld van de levering aan Aldi.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.