Aldi Nederland begint met Coca-Cola

Aldi Nederland begint met Coca-Cola

Prijsvechter Aldi is deze week begonnen met de verkoop van Coca-Cola. Daarmee krijgt de strategie van de discounter om meer A-merken op te nemen in het assortiment meer vorm.

Merkenstrategie krijgt vorm

Coca-Cola levert aan Aldi niet de meestverkochte flessen: alleen de variant van twee liter in regular, light en zero is te koop bij Aldi. Het is de bedoeling dat alle bijna vijfhonderd Aldi-vestigingen aan het eind van de week voorzien zijn van het nieuwe assortiment.

 

Aldi begon enkele weken geleden al met zoetwaren van A-merken. Daarmee stapt de formule in Nederland af van het strakke beleid waarbij louter producten zonder fancy label worden verkocht. In andere landen was Aldi al eerder met A-merken begonnen. Coca-Cola heeft de andere supermarktketens vooraf op de hoogte gesteld van de levering aan Aldi.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van marktonderzoeker Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Lidl Nederland wil meer vrouwen in leidinggevende posities

17/10/2017

Lidl Nederland heeft het charter ‘Talent naar de Top’ ondertekent, dat streeft naar meer vrouwen in leidinggevende functies. Het doel is om binnen drie jaar minstens 30 procent van die functies met vrouwen in te vullen.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Waarom veganisme een uitdaging is voor foodretailers

12/10/2017

Zijn veganisten een groeiende doelgroep om rekening mee te houden? Moeten supermarkten veganistische winkelformules of winkelafdelingen voorzien? We zien steeds meer – voorzichtige – pogingen.

NVWA: "Toch geen probleem met naamgeving Vegetarische Slager"

12/10/2017

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft zijn verontschuldigingen aangeboden aan de Vegetarische Slager. Er is ook volgens de NVWA immers geen nood om de "verwarrende" naamgeving van producten aan te passen.

Back to top