Aldi opent hippe pop-up store in Londen | RetailDetail

Aldi opent hippe pop-up store in Londen

Aldi opent hippe pop-up store in Londen
http://www.shutterstock.com/pic-302695871/

De Duitse discounter Aldi heeft in Londen, in de hippe regio Shoreditch, een pop-up store geopend waar het een aantal van zijn wijnen aanbiedt. Het is de eerste keer dat Aldi een winkel opent waar het enkel wijn verkoopt.

 

Workshops en wijn proeven

#ALDIWINE, zoals de pop-upwinkel werd gedoopt, bevindt zich in Box Park in Shoreditch. Daar heeft Aldi een container neergepoot waar het een aantal van zijn beste wijnen aanbiedt. Klanten kunnen er zelfs de wijnen proeven en worden bij hun aankoop bijgestaan door een Master of Wine, een titel die slechts 338 sommeliers ter wereld mogen dragen.

 

Aankopen in de winkel worden gedaan via een tablet en worden later bij de klant thuis geleverd. Bezoekers kunnen er ook gratis workshops volgen om hun kennis over wijn bij te vijzelen.

 

De opening van de winkel dient om Britse klanten kennis te laten maken met het ruime aanbod aan wijnen dat Aldi tegenwoordig online aanbiedt. Daarnaast dient het ook als proefproject en bij succes volgen er mogelijk nog meer van dit soort initiatieven.

 

De verkoop van wijn wordt bij Aldi in het Verenigd Koninkrijk bovendien steeds populairder. Momenteel verkoopt het daar ongeveer 100 flessen per uur van zijn Exquisite Collection.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.