Aldi opent hippe pop-up store in Londen | RetailDetail

Aldi opent hippe pop-up store in Londen

Aldi opent hippe pop-up store in Londen
http://www.shutterstock.com/pic-302695871/

De Duitse discounter Aldi heeft in Londen, in de hippe regio Shoreditch, een pop-up store geopend waar het een aantal van zijn wijnen aanbiedt. Het is de eerste keer dat Aldi een winkel opent waar het enkel wijn verkoopt.

 

Workshops en wijn proeven

#ALDIWINE, zoals de pop-upwinkel werd gedoopt, bevindt zich in Box Park in Shoreditch. Daar heeft Aldi een container neergepoot waar het een aantal van zijn beste wijnen aanbiedt. Klanten kunnen er zelfs de wijnen proeven en worden bij hun aankoop bijgestaan door een Master of Wine, een titel die slechts 338 sommeliers ter wereld mogen dragen.

 

Aankopen in de winkel worden gedaan via een tablet en worden later bij de klant thuis geleverd. Bezoekers kunnen er ook gratis workshops volgen om hun kennis over wijn bij te vijzelen.

 

De opening van de winkel dient om Britse klanten kennis te laten maken met het ruime aanbod aan wijnen dat Aldi tegenwoordig online aanbiedt. Daarnaast dient het ook als proefproject en bij succes volgen er mogelijk nog meer van dit soort initiatieven.

 

De verkoop van wijn wordt bij Aldi in het Verenigd Koninkrijk bovendien steeds populairder. Momenteel verkoopt het daar ongeveer 100 flessen per uur van zijn Exquisite Collection.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.